ترخیص کالای کارخانجات

ترخیص کالای کارخانجات

به طور معمول، کشورها مواد اولیه ای را وارد می کنند که برای پیشرفت صنعت و توسعه اقتصاد مورد نیاز کارخانه ها یا شرکت های تولیدی است. در بین شرکت های بازرگانی و اکثر تجار آنها مانند تی ام تی کارگو با ترخیص مواد اولیه کارخانجات از گمرک سهم زیادی در توسعه شرکت و اقتصاد کشور دارند.

اگر کشوری از نظر امکانات تولید یا عدم دسترسی به مواد اولیه صنعتی ضعیف است و یا با مشکل مواجه است باید برای ثبات اقتصاد کشورش اقدام به واردات مواد اولیه برای تولید محصولات مختلف صنعتی کند.

در ایران واردات مواد اولیه به دلیل تعداد زیاد خطوط تولید و افزایش کارخانجات صنعتی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید صنایع دارویی، خودروسازی، هوافضا، ماشین‌آلات، صنایع غذایی، پتروشیمی و غیره، ترخیص کالا از گمرک می‌باشد. مواد اولیه کارخانجات از گمرک به شرطی که از گروه بازرگانی خوبی مانند تی ام تی کارگو کمک بگیرید، تجارتی سودآور محسوب می شود، زیرا تجار آنها به خوبی با مراحل واردات و ترخیص مواد اولیه مورد نیاز شرکت های تولیدی آشنا هستند.

ترخیص مواد اولیه کارخانجات از گمرک قوانین و مقررات خاصی دارد. اگر با آنها آشنا نباشید در همان ابتدا شکست می خورید و با ضررهای مالی زیادی روبرو می شوید.

 

واردات مواد اولیه کارخانه ها

اگر قصد ترخیص مواد اولیه شرکت های دارویی را دارید، قبل از شروع هر کاری، یک شرکت بازرگانی خوب مانند شرکت تی ام تی کارگو را در نظر بگیرید و در مورد نحوه انجام این کار با او مشورت کنید.

تاجران جدید و شرکت های تازه تاسیس می توانند با ترخیص مواد اولیه کارخانجات از گمرک سود کلانی به دست آورند اما این کار زمانی انجام می شود که با قوانین این کار آشنا باشید و به خوبی رعایت کنید.

گروه بازرگانی شرکت تی ام تی کارگو با ارائه خدمات ویژه در زمینه واردات مواد اولیه و ترخیص مواد اولیه کارخانجات از گمرک را می توان بهترین گزینه برای انتخاب شما دانست. در واقع هر چه انتخاب صحیح تری داشته باشید، هزینه کمتری خواهید داشت و سود بیشتری به دست خواهید آورد.

 

ترخیص کالای کارخانجات

مراحل ترخیص مواد اولیه از گمرک

زمانی که قصد ترخیص مواد اولیه را دارید باید مدارک و مدارک ثبتی و سفارش، برگه های پرداخت، ترخیص، اظهارنامه، جواز حمل، نامه انبار و … همراه داشته باشید. یادتان باشد قبل از جمع آوری این مدارک باید به یک گروه بازرگانی مراجعه کنید تا سازمان ها و مراجع قانونی مجوز واردات و ترخیص مواد اولیه کارخانه را از گمرک بگیرند تا در نهایت کسب و کار قانونی داشته باشید و در راه باشید. با مشکلی مواجه نشوید.

شرکت تی ام تی کارگو آمادگی خود را جهت عقد قرارداد با شرکت ها، صاحبان کالا و کارخانجات جهت ترخیص کالا از گمرکات جلفا، خوی و رازی اعلام می دارد. از جمله مهمترین خدمات شرکت شرکت تی ام تی کارگو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صادرات انواع کالاهای مجاز در ایران
  • اخذ ثبت سفارش، اخذ ثبت آماری و اخذ مجوز عبور از مرز برای واردات انواع کالاهای مجاز.
  • حمل، ترانزیت و انتقال انواع کالاهای تجاری
  • ارائه خدمات مشاوره بازرگانی توسط کارشناسان خبره
  • اخذ مجوزها و استانداردهای لازم جهت واردات و ترخیص کالا ها از گمرک
  • ترخیص انواع نوشت افزار، مواد اولیه کارخانجات، کاغذ، لوازم یدکی ماشین آلات سنگین، صنعتی، سواری، آسانسور، ماشین الات کشاورزی، راه سازی، انواع ورق های استیل، لیفتراک، انواع ژنراتور، انواع لاستیک سواری، انواع سنگ های معدنی، سنگین و صنعتی و … .

 

صادرات انواع کالاهای مجاز در ایران

اخذ ثبت سفارش، اخذ ثبت آماری و اخذ مجوز عبور از مرز برای واردات انواع کالاهای مجاز

ترخیص انواع کاغذ، لوازم التحریر، مواد اولیه کارخانجات، قطعات یدکی ماشین آلات سنگین، راهسازی، صنعتی، سواری، آسانسوری، ماشین آلات کشاورزی، انواع ورق های فولادی، انواع مواد معدنی، لیفتراک، انواع ژنراتور، انواع لاستیک سنگین و صنعتی و ….

  • حمل و نقل و ترانزیت و انتقال انواع کالاهای تجاری
  • ارائه خدمات مشاوره بازرگانی توسط کارشناسان خبره
  • دریافت استانداردها و مجوزها جهت واردات و ترخیص کالا از گمرکات

 

ترخیص کالای کارخانجات

بهترین ترخیص کار مواد اولیه برای کارخانجات

سوالات زیادی در ذهن افرادی که وارد بازار کار صادرات و واردات می شوند ایجاد می شود. مثلا ممکن است سوالی پیش بیاید که کوتاژ چیست و چه کاربردی دارد؟

در پاسخ به این سوال به شما می گوییم که هر کالایی در گمرک اظهار می شود، سامانه گمرک ابتدا اظهارنامه یا به اصطلاح کوتاژمی دهد و سریع شماره خاصی به اظهارنامه می دهد. سوال بعدی که ممکن است پیش بیاید این است که کالای شما تا چه زمانی در انبار گمرک می ماند و چه زمانی ترخیص می شود؟

در فرودگاه ها تا 2 ماه و در اماکن عمومی تا 4 ماه که شروع آن از تاریخ تسلیم خلاصه اظهارنامه و فهرست کل محموله و تاریخ صدور قبض انبار می باشد. سوال بعدی این است که از نظر گمرکی صاحب کالا کیست؟

شخصی که کپی اسناد خریداری شده یا حمل و نقل به نام وی صادر و توسط بانک ممهور به مهر و موم شده باشد صاحب کالا شناخته می شود.

 

بیشتر بخوانید : تعرفه های گمرکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا