در زندگی مدرن امروزی، پله برقی و آسانسور از ضروریات جدایی ناپذیر ساختمان ها هستند. ترخیص پله برقی و قطعات آسانسور از گمرک از دیگر مباحث مطرح شده در حوزه خدمات گمرکی است که موضوع بحث ما در این مقاله می باشد. ترخیص قطعات آسانسور از گمرک مانند سایر کالاها دارای قوانین و رویه های خصوصی است که ترخیص کننده باید تمامی این قوانین را رعایت کند.

مراحلی که طی آن قطعات آسانسور از گمرک ترخیص می شود چندان پیچیده و مبهم نیست، فقط مهم تلقی می شود زیرا اگر یکی از این مراحل به درستی انجام نشود، ترخیص کالا با مشکل مواجه می شود و ترخیص قطعات آسانسور نیز می باشد.

در صورت تاخیر در ترخیص قطعات آسانسور در گمرک ممکن است مشکلات جدی ایجاد شود. به عنوان مثال اگر قطعات آسانسور برای تکمیل آسانسور یک ساختمان تجاری خریداری شود، در صورت تاخیر در ترخیص موتور آسانسور از گمرک، ساختمان نیز ناتمام می ماند. به این ترتیب فرد قبل از خرید قطعات آسانسور در کشور مبدا باید برنامه ریزی دقیقی برای ترخیص آسانسور از گمرک داشته باشد.

بیشتر بخوانید : ترخیص انواع الکترو موتور و موتور های برقی

بازرگان موفق چه کسی است؟

تاجر موفق کسی است که قبل از خرید قطعات پله برقی و آسانسور در مورد کشورهای تولید کننده تحقیق کند تا ببیند کدام کشور به نفع اوست و از طریق این خرید و واردات و ترخیص آسانسور از گمرک سود می برد.

همچنین تاجر موفق فردی است که اطلاعات کافی در مورد شرکت ترخیص پله برقی داشته باشد تا بتواند مدارک مورد نیاز برای ترخیص پله برقی و قطعات آسانسور را به کمک ترخیص کار پله برقی از گمرک جمع آوری کند.

در واقع باید بلافاصله پس از توافق با فروشنده در کشور مبدا، مدارک ترخیص پله برقی را در گمرک جمع آوری کرد. جمع آوری مدارک مورد نیاز بدون مشاوره با کارشناسان امکان پذیر نخواهد بود لذا فرد جهت مشاوره در خصوص ترخیص قطعات پله برقی از گمرک به ترخیص کار پله برقی مراجعه نماید.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص قطعات آسانسور

برای ترخیص قطعات آسانسور در گمرک نیز مدارک لازم است و فرد باید این مدارک را تهیه کند تا با ارائه این مدارک در زمان ترخیص قطعات آسانسور را ترخیص کند.

شاید بسیاری از کاربران این سوال را مطرح کرده باشند که برای ترخیص پله برقی در گمرک نیاز به ارائه این همه مدارک و مجوز وجود دارد؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گمرک قوانینی برای جلوگیری از ورود کالاهای تقلبی و غیرمجاز به کشور وضع کرده است. فرد نیز باید با ارائه این مجوزها قانونی بودن کسب و کار خود را ثابت کند و بتواند از این طریق تجارت قانونی داشته باشد.

مدارک مورد نیاز ترخیص قطعات آسانسور در گمرک عبارتند از:

  • کارت بازرگانی
  • فاکتور خرید
  • مشخصات محصول
  • مجوز خرید
  • مجوز استاندارد
  • سند بازرسی
  • قبض انبار
  • فاکتور ترخیص

ترخیص قطعات بالابر و آسانسور

ترخیص قطعات آسانسور و پله برقی در گمرک بندرعباس

یکی از شلوغ ترین گمرکات کشور، ترخیص کالا در بندرعباس است که در چند دهه اخیر مورد توجه تجار قرار گرفته است. با توجه به ترافیک سنگین منطقه، احتمال تاخیر در ترخیص قطعات آسانسور از گمرک بندرعباس وجود دارد اما کارشناسان بازرگانی با توسعه سامانه های الکترونیکی و پایانه های بندرعباس از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرده اند.

ترخیص پله برقی از گمرک بندرعباس نیز مانند سایر کالاهای وارداتی طبق قوانین خاصی انجام می شود. بنابراین فرد برای خرید پله برقی و قطعات آسانسور باید اطلاعات کافی در مورد تولیدکنندگان خارجی و خارجی و نحوه ترخیص آنها داشته باشد.

شیوه ترخیص قطعات آسانسور و پله برقی در گمرک

بهترین راه برای ترخیص قطعات آسانسور و پله برقی از گمرک مراجعه به ترخیص قطعات آسانسور از گمرک می باشد زیرا این فرد در طول سال های فعالیت خود و با استفاده از موثرترین روش ترخیص پله برقی و قطعات آسانسور از گمرک مهارت های بسیاری کسب کرده است.

ترخیص کار قطعات آسانسور با تحقیق و بررسی مدارک مورد نیاز و مراحل ترخیص، قادر است در کمترین زمان ممکن پله برقی و قطعات آسانسور شما را ترخیص و به محل کار شما تحویل دهد.

هزینه ترخیص قطعات آسانسور و پله برقی از گمرک

برای ترخیص قطعات آسانسور از گمرک و همچنین پله برقی تعرفه گمرکی در نظر گرفته شده است. هزینه ترخیص قطعات آسانسور و پله برقی از گمرک بسته به حجم، وزن بار و تعداد قطعات تعیین می شود.

قیمت ترخیص قطعات پله برقی و آسانسور از گمرک پس از تحویل فاکتور خرید قابل محاسبه است زیرا وزن و تعداد قطعات در فاکتور خرید قید شده و با توجه به کد تعرفه گمرکی که برای هر یک از قطعات اعلام می شود هزینه تمام شده است. قابل محاسبه است. تخمین ترخیص قطعات آسانسور در گمرک. هزینه ترخیص پله برقی در گمرک نیز از روی فاکتور خرید قابل محاسبه است.

ترخیص قطعات بالابر و آسانسور

سوالات متداول

  1. چه کسانی می توانند در زمینه واردات و ترخیص کالا و قطعات پله برقی فعالیت کنند؟

امروزه افراد زیادی در زمینه واردات و ترخیص کالا فعالیت می کنند و محدودیت خاصی برای انجام آن وجود ندارد. از جمله اینکه شرکت های دولتی و خصوصی زیادی در بازار واردات فعالیت می کنند و فرصت بسیار خوبی برای کسانی است که به دنبال افزایش سرمایه هستند.

  1. واردات قطعات و لوازم پله برقی از چه راه هایی انجام می شود؟

معمولا از سه راه زمینی ، بنادر دریایی و هوایی  واردات انجام می شود و بنا به نوع بار و حجم بار بیشتر از راه دریایی جهت واردات استفاده می شود. در مواقعی که یک کالا در داخل کشور دچار کمبود می شود برای رفع آن از راه هوایی اقدام به واردات می کنند و این راه یکی از راحت ترین و سریعترین راه جهت رفع نیاز فوری می باشد.

امروزه بیشتر واردات کشور ما از طریق بنادر دریایی صورت می گیرد زیرا این راه ظرفیت بسیار خوبی برای واردات کالاهای متفاوت دارد. مسیر زمینی نیز فرصت ایده آلی و مناسبی را برای واردات از کشورهای همسایه فراهم می کند و امروزه بخشی از کالاهای مختلف از این مسیر وارد کشور می شود.

اسکرول به بالا