در نظر داشته باشید که برای صادرات به کشورهای اروپایی بایستی همه قوانین و مقررات مربوط به صادرات به این کشورها را بدانید. فروختن محصولات به مردمان در کشورهای دیگر دارای فرهنگ و قوانین مختلف است و رسوم منحصر به فردی دارد. لازم است که قبل از صادر کردن کالاها به اقتصاد کشور مقصد توجه کرد و فرهنگ آن ها را به درستی مطالعه نمود. تمام قوانین مربوط به تجارت و صادرات را مورد سنجش قرار داد و روابط سیاسی که بین دو کشور وجود دارد را بررسی کرد. همچنین لازم است که در مورد رفتار مصرف کنندگان تحقیقات لازم را به درستی به عمل آورد و سبک های زندگی در آن کشورها را رصد کرد. توجه به علاقه های مردمان اروپایی می تواند به شما نشان دهد که چه کالاهایی برای صادر کردن مناسب تر هستند. همه این موارد را باید به طور دقیق برآورد کرد و برآیند همه این تحقیقات را به درستی برای امر صادرات در نظر گرفت.

قبل از صادرات کالاها به کشورهای اروپایی لازم است که همه تهدیدها و فرصت ها را در دو کفه ترازو قرار داد و نتایج رقیبان در این عرصه را سنجید و بهترین تصمیمات را اتخاذ نمود. تجار بایستی به امور تجارت الکترونیکی به طور کامل واقف باشند و بر اصول و استانداردهای بازاریابی تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند در بین کالاهایی که وجود دارد کالایی با خصوصیت ممتاز را برگزینند.

به خاطر داشته باشید که اگر در تبلیغات ضعیف باشید ممکن است تلاش شما به هدر برود. بنابراین اگر شناخت خوبی از بازار هدف نداشته باشید ممکن است تلاش شما پایمال شود. برای مثال مهم است که بدانید چه کالایی را صادر نمایید. افراد مخاطب چه کسلانی باشند. قیمت ها چگونه باشند. کشور مقصد کدام باشد. همه این ها موارد مهمی در امر صادرات کالاها است.

بیشتر بخوانید : واردات کالا از اروپا

موارد مهمی که هر تاجر باید آن ها را مد نظر داشته باشد که بتواند تجارت بسیار خوب و پر سودی را برای خود رقم بزند

اگر تصمیم دارید که معاملات خود را توسعه بدهید و محصولات را به افراد در کشورهای خارجی بفروشید لازم است تا بایدهایی را رعایت نمایید. برای این که بتوانید در امر صادرات موفق شوید و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنید لازم است که با مقررات بین المللی در این زمینه آشنایی کامل داشته باشید و بر دانشی که در این زمینه نیاز دارید تسلط کافی پیدا کنید.

اگر مالک شرکتی هستید که کالای استاندارد با کیفیت خوب تولید می کنید و قصد صادر کردن محصول خود را به کشورهای اروپایی دارید لازم است تا به مرحله های زیر مشرف شوید:

  • مشخص کردن استراتژی
  • شناخت احتیاجات بازار
  • صادرات کالاهای بهتر و مورد نیاز
  • پروسه صادرات
  • کشورهای خوب برای صادرات
 
صادرات کالا به اروپا

مشخص کردن استراتژی

پیش از این که بخواهید صادرات کالای خود را انجام دهید لازم است که استراتژی درستی را مشخص نمایید. در نظر داشته باشید که صادارات دارای مرحله های متفاوتی است که لازم است در یک استراتژی به همه وجه های آن توجه کامل کرد.

فعالیت های صادراتی از مراحل خرید، تولید کردن، بسته بندی کردن و آماده کردن کالا آغاز می شود و بعد از پیمودن کارهای مرتبط با گمرک در درون کشور و کشوری که قصد دارید تا صادرات را به آن انجام بدهید به دست فرد مصرف کننده خارجی می رسد. از سوی دیگر لازم است که به جا به جایی پول دقت کامل داشته باشید. نظر به این که در حال حاضر تحریم های بانکی مختلف وجود دارد لذا لازم است که مکانیسم درست برای منتقل ساختن پول را برای خود در نظربگیرید.

دقت داشته باشید که اگر می خواهید در امر صادرات کالا به موفقیت دست یابید بهتر است کالایی را صادر کنید که در آن تجربه و مهرت بیشتری داشته باشید. برای مثال، چنان چه اطلاعات شما در زمینه منسوجات یا فرش بیشتر است بهتر است صادرات خود را در این زمینه به انجام رسانید.

 همواره در امر صادرات به این موضوع توجه داشته باشید که کشوری را انتخاب کنید که قبلا به آن مسافرت کرده اید و با فرهنگ و زبان آن کشور تا حد بسیار بالایی آشنایی دارید. این موارد می تواند در امر صادرات کالا به آن کشور برای شما بسیار راه گشا باشد و کمک زیادی به شما نماید و کار شما راحت تر پیش برود.

لازم است که همه جوانب را بسنجید. برای مثال کالای مورد نیاز برای کشور مقصد را چگونه تامین کید؟ قیمت گذاری بر چه اساسی صورت بگیرد؟ بازاریابی برای کالا چگونه باشد؟ به چه علت مصرف کنندگان خارجی کالای شما را بخرند؟ هزین ههای جانبی چقدر باید باشد؟

شناخت نیاز بازار

شناختن نیاز بازار از دشوارترین مراحل در امر صادرات است. احتمالا لازم است که در این مرحله زمان و هزینه بیشتری را صرف نمایید تا بتوانید به نتایج دلخواه و ایده آل برسید. برخی از صادر کنندگان زمان زیادی را برای ارزیابی بازار می گذارند. اما بعد از مدتی متوجه می شوند که کشور دیگری برای صادر کردن این کالا بهتر بود.

صادرات کالا به اروپا

نوع کالای صادراتی بسیار مهم است

اگر به آمارها نگاهی بیندازید متوجه می شوید که کدام کالاها برای صادرات بهتر هستند. ایران در سال های اخیر برای صادر کردن کالاهای مختلف مثل زعفران، پسته، زیره، فرش، محصولات غذایی، پتروشیمی، لبنی و کشاورزی بسیار موفق بوده است.

اما در نظر داشته باشید که هر کالای صادراتی بایستی از اصول و استانداردهای خاص خود تبعیت نماید و دارای بسته بندی شکیل باشد. در نظر داشته باشید که برای صادرات بسیاری از محصولات باید به این نکته توجه داشت که این محصول را تا چه حد می توان نگه داری کرد. برای مثال محصولات لبنی که زود فاسد می شود بیشتر برای صادر کردن به کشورهای نزدیک در نظر گرفته می شوند.

 

بیشتر بخوانید : صادرات کالا به چین
اسکرول به بالا