خرید از چین روشی پرسود با ریسک کم بدون واسطه

تجار ایرانی هر ساله محصولات زیادی را از چین به ایران وارد می کنند. واردات کالا از چین یکی از روش های رایج واردات در بین تجار ایرانی است. اگرچه اجناس چینی کیفیت مناسب و قیمت مناسبی دارند، اما سودآوری و موفقیت این روش وارداتی بستگی به این دارد که تا چه اندازه بتوانید واسطه ها را از فرآیند واردات حذف کنید. بنابراین بهترین راه برای کسب سود بیشتر خرید کالا از چین بدون واسطه است.

 

واردات کالا از کشور چین

با افزایش تحریم ها و افزایش قیمت ارز، چین به یکی از بهترین کشورها برای واردات کالا به ایران تبدیل شده است. تجار ایرانی هر ساله مقادیر زیادی کالاهای مختلف را از چین به ایران وارد می کنند. واردات کالا از چین در کنار مزایای بسیاری مانند قیمت مناسب، سود بالا و تنوع خوب کالا برای واردکنندگان، مشکلاتی نیز دارد.

تجار برای واردات کالا از چین باید از طریق واسطه ها سفارش خود را ثبت کنند و در این بین مقدار زیادی از سود نهایی فروش کالا وارد جیب این واسطه ها می شود. بهترین راه برای واردات کالا از چین، واردات بدون واسطه است.

بیشتر بخوانید : خدمات واردات کالا

 

تعریف واسطه در خرید کالا از چین

واسطه به شخصی گفته می شود که خود را کارمند یا آشنای یک کارخانه یا شرکت چینی معرفی می کند و به شما اجازه ارتباط مستقیم با شرکت چینی را نمی دهد. واسطه ها ادعا می کنند که سفارش کالا از طریق آنها، سفارش شما را سریعتر و ایمن تر می کند. اگر آنها فقط می خواهند هزینه خدمات خود را از شما دریافت کنند. اگر فردی که مدعی آشنایی با شرکت چینی است به شما اجازه ارتباط مستقیم با شرکت چینی را نمی دهد؛ آن شخص قطعا یک واسطه سودجو است.

 

نحوه شناخت واسطه‌ها در خرید از چین

واسطه ها معمولا در زنجیره واردات هیچ ارزشی ندارند. برای اینکه بدانیم واسطه در زنجیره واردات کالا دارای ارزش است کافی است از او بخواهیم هزینه خدمات خود را جدا از بهای تمام شده کالا در لیست هزینه ها قرار دهد. اگر کارگزار مورد نظر از انجام این کار اجتناب کند، به احتمال زیاد یک کارگزار بی ارزش است. برخی از واسطه ها خود را کارمند یا مدیر فروش در یک شرکت یا کارخانه چینی معرفی می کنند. اگر این ادعا روشن نیست، احتمالاً ادعای واسطه دروغ است.

برای واردات کالا از چین، تجار باید ابتدا کالای مورد نظر خود را در چین سفارش دهند و سپس بقیه مراحل واردات را به صورت حضوری پیگیری کنند. با توجه به اینکه واردات کالا از یک کشور خارجی به ایران نیازمند داشتن کارت بازرگانی و مجوزهای قانونی است، بسیاری از واردکنندگان باید مراحل بعدی واردات کالا را با واسطه انجام دهند.

خرید کالا از چین

انواع خرید از چین بدون واسطه

با توجه به نقش نامطلوب واسطه ها در زنجیره واردات کالا از چین، بسیاری از واردکنندگان و بازرگانان تصمیم می گیرند کالای مورد نظر خود را بدون واسطه از چین وارد کنند. برای واردات مستقیم از چین سه روش خرید مستقیم از کارخانه ها، خرید از سایت های چینی و خرید از طریق شرکت های بازرگانی وجود دارد.

روش خرید مستقیم از کارخانه ها یا شرکت های چین یکی از روش های سنتی واردات کالا از این کشور می باشد. در ابتدا که واردات کالا از چین رونق داشت، بازرگانان برای خرید و واردات کالا از چین به این کشور سفر می کردند. بازرگانان با انجام تمامی مراحل به صورت حضوری، کالای مورد نظر خود را خریداری و به ایران وارد می کردند. خرید حضوری دیگر برای بازرگانان مقرون به صرفه نیست.

 

خرید از سایت های چین بدون واسطه

با گذشت زمان، شرکت های چینی متوجه شدند که با راه اندازی سایت فروش، می توانند بسیاری از واسطه ها را حذف کنند و مستقیما با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. بازرگانان با مراجعه به سایت های چینی می توانستند بدون هزینه زیاد و در سریع ترین زمان ممکن سفارش های خود را ثبت کنند و بقیه مراحل را از داخل کشور پیگیری کنند. خرید و واردات کالا از سایت های چینی یکی از روش های خرید بدون واسطه است که در آن بسیاری از واسطه ها حذف می شود اما معایبی نیز دارد.

ممکن است شرکت چینی هنگام خرید از سایت های چینی ادعاهای نادرستی در مورد کیفیت و مدل محصول خود داشته باشد. در بقیه مراحل واردات کالا به کشور، تجار باید برای بسته بندی و حمل کالا با واسطه ها در ارتباط باشند.

 

خرید از چین بدون واسطه از طریق شرکت بازرگانی

خرید بدون واسطه می تواند به معنای حذف برخی عوامل واسطه در تجارت نیز باشد. به عنوان مثال زمانی که از خدمات یک شرکت بازرگانی استفاده می کنید، اگر این شرکت بازرگانی با توجه به تجربه خود بتواند واسطه ها را در چین حذف کند و کالا را مستقیماً از کارخانه برای شما خریداری کند، به این روش خرید غیر مستقیم نیز می گویند. .

در این روش کافیست محصول و کیفیت مورد نظر خود را در اختیار گروه بازرگانی قرار دهید و سپس این شرکت بازرگانی لیست قیمت و محصولات مورد نظر شما را تهیه می کند و پس از تایید شما، مابقی مراحل از این طریق پیگیری می شود. گروه بازرگانی تی ام تی کارگو یکی از شرکت های باسابقه وارد کننده کالا از چین می باشد و شما می توانید با کمترین واسطه واردات کالای خود را از این شرکت سفارش دهید. در این روش تنها مرحله ای که واردکننده مسئولیت آن را بر عهده دارد انتخاب محصول است. مابقی مراحل توسط شرکت بازرگانی انجام می شود و کالا در اختیار بازرگان قرار می گیرد.

خرید کالا از چین

مزایای خرید از چین بدون واسطه

خرید مستقیم از چین دارای مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه ها، افزایش سرعت واردات کالا و اطمینان از کیفیت کالای مورد نظر می باشد. با خرید بدون واسطه از چین هزینه هایی مانند هزینه خدمات واسطه ها کاهش می یابد و سود نهایی فروش کالای شما افزایش می یابد. همچنین با حذف واسطه ها، روند واردات کالا سریعتر می شود.

بیشتر بخوانید : مراحل ترخیص کالا
اسکرول به بالا