یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مسائل در کشورهای مختلف صادرات و واردات است و افراد زیادی از این طریق اقدام به کسب درآمد می‌کنند. در این میان حمل هوایی کالا از اروپا و برعکس، یکی از مهم‌ترین مسائل در کل کشورها به شمار می‌رود. به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد ما قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی حمل بار هوایی از اروپا به طور خاص بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم در حمل هوایی کالا از اروپا

برای اینکه حمل هوایی کالا از اروپا به درستی صورت پذیرد نیاز است تا به نکاتی توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  • مطالعه قوانین با دقت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه نمایید، آگاهی از قوانین کشورهای مبدا و مقصد برای حمل و نقل کالا است تا دچار مشکلات مربوط نشوید. به عنوان نمونه گاهی پیش می آید که محصولی خاص در برخی کشورها ممنوع بوده و در صورت انتقال آن‌ها دچار مشکل شوید. اگر با قوانین کشورها آشنا شوید نه تنها دچار این قبیل مشکالا نمی‌شوید بلکه حمل و نقل شما به درسی و راحت‌تر صورت می‌پذیرد.

  • بسته بندی دقیق با دقت

سعی نمایید تا تمامی استانداردهای لازم جهت بسبه بندی کالا را به درستی رعایت کنید. اینکه بیمه نامه‌های بین المللی تا حدودی خسارات وارد شده را جبران می‌کنند نمی‌تواند بهانه ای برای بسته بندی غیر اصولی باشد. لازم است قبل از بروز هر حادثه‌ای تمام محصولات و کالاهایی که قرار است انتقال یابند به طور کامل و استاندارد بسته بندی شود.

گاهی کوچک‌ترین و بی اهمیت‌ترین مساله ممکن است در روند حمل هوایی کالا از اروپا تاثیرگذار باشد. لازم است تا قبل از اقدام به هرکاری در این زمینه، ابتدا با یک مشاور و متخصص در زمینه حمل هوایی کالا از اروپا، مشورت نمایید. کسی که مسلط به تمام شرایط حمل و نقل باشد.

  • بررسی نمودن وضعیت مرسوله

زمانی که کالای شما از طریق هوایی از اروپا ارسال شد، می‌توانید از طریق کد رهگیری اقدام به بررسی وضعیت و موقعیت مکانی کالای خود کنید و از شرایط آن مطلع شوید تا در صورت به وجود آمدن مشکل بتوانید سریعا آن را برطرف نمایید.

حمل هوایی از اروپا

محصولات وارداتی از اروپا به ایران

بیشترین محصولاتی که از طریق هوایی از اروپا به ایران منتقل می‌شوند شامل موارد ذیل است. که عبارتند از:

  • وسایل نقلیه موتوری
  • وسایل الکترونیکی
  • مواد غذایی و فاسد شدنی
  • مواد سوختنی
  • صنایع دستی

 

مدت زمان حمل هوایی کالا از اروپا

لازم به ذکر است که حمل هوایی کالا از اروپا، از طریق فرودگاههای بین المللی اروپا صورت می‌پذیرد. از همین روی مدت زمان ارسال کالا هوایی از اروپا بسته به نوع خط هوایی و نوع هواپیماهایی که در اختیار آن خطوط هوایی قرار دارند و همچنین به نوع پرواز، اینکه پرواز به صورت مستقیم باشد یا غیر مستقیم متفاوت است. همچنین مواردی همچون ناوگان هوایی ایرانی یا خارجی و تعداد پروازهای فرودگاه مبدا نیز بر مدت زمان حمل هوایی کالا اثر گذار است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که به طور کلی مدت زمان حمل هوایی کالا از اروپا بسته به نوع خطوط هوایی و مواردی که گفته شد بین 2 تا 6 روز کاری متفاوت است.

 

حمل هوایی از اروپا

کلام پایانی

حمل هوایی کالا از اروپا مورد استقبال بسیاری از تجار قرار دارد و جز راحت ترین و ایمن ترین روش های انتقال برای آن ها به شمار می رود. هدف از نگارش این مقاله آشنایی شما با حمل و نقل کالا به روش هوایی از اروپا بود. سعی نمودیم تا شما با نکاتی در این زمینه آشنا کرده تا در زمان این اتقال دچار مشکل نشوید. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

بیشتر بخوانید : حمل دریایی
اسکرول به بالا