ترخیص کالای تولیدی

ترخیص کالای تولیدی

نحوه ترخیص کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی

آیا می دانید واحدهای تولیدی می توانند کالاهای وارداتی خود را با حداقل مدارک ترخیص کنند؟ مواد اولیه و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی و ماشین آلات را به سرعت از گمرک ترخیص می کنیم.

آیا می دانید از میان امکاناتی که گمرک بر اساس سامانه جامع گمرکی در اختیار واحدهای تولیدی قرار می دهد، کالاها بدون نیاز به کارشناسی در گمرک به محض تامین مواد اولیه یا تجهیزات به درب خروجی گمرک هدایت می شوند. خط تولید اعلام شده است.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص کالای کارخانجات

 

امتیازاتی که سازندگان در هنگام ترخیص از آنها برخوردار هستند:

تشریفات گمرکی تولیدکنندگان بدون ارزیابی و کنترل انجام می شود

تولیدکنندگان کالاهای خود را بدون پرداخت عوارض گمرکی ترخیص می کنند

تولیدکنندگان دیگر قبض انبار را دریافت نمی کنند و با اطلاعات مانیفست الکترونیکی تسویه می شوند

 

ترخیص کالای تولیدی

ترخیص کالا از واحدهای تولیدی بدون پرداخت حقوق گمرکی

مواد اولیه، ماشین آلات خط تولید، قطعات جداگانه و لوازم یدکی مورد نیاز واحدهای تولیدی حداکثر تا 6 ماه مهلت دارند و بخشی از کالا پس از اعلام ترخیص و بخشی (میزان ترخیص بستگی به مبدا کالا دارد. ) به عنوان تضمین حقوق ورودی در گمرک باقی می ماند و البته هزینه های مربوط به کالاهای باقی مانده که در گمرک نگهداری می شود از صاحب کالا اخذ می شود و در عین حال باید قوانین مربوط به ترک کالا را در نظر داشته باشید.

به کالاهای مصرفی و لوکس مانند تنباکو، تنباکو، نوشابه های گازدار توجه کنید. ، غلات پفکی، لوازم آرایشی، مبلمان، اسباب بازی، اشیاء فانتزی و تزئینی، کریستال، ظروف سرامیکی، لوستر و آباژور و … مشمول مجوز ترخیص اعتبار نمی شوند. از آنجایی که ترخیص کالا یک کار تخصصی به منظور سودآوری کالا می باشد با ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه بار خود را از گمرک ترخیص کنید.

 

امکانات واحدهای تولیدی

واحدهای تولیدی که توانایی رقابت با کالاهای مشابه وارداتی در بازار را ندارند، می توانند با ارائه مدارک و اطلاعات و ذکر دلایل، تقاضای افزایش میزان حقوق ورودی یا تعرفه گمرکی آن کالا و یا در صورت امکان واردات را داشته باشند. این کالاها برای شرکت های دولتی ممنوع و برای سایر واردکنندگان با اعمال تعرفه محدود می شود.

همچنین واحدهای تولیدی برای خرید تجهیزات خطوط تولید خود نیازی به کارت بازرگانی ندارند و تولیدکنندگان می توانند با مراجعه به دفتر مقررات و تایید این دفتر نسبت به ثبت نام و ترخیص کالای خود اقدام کنند. اما حتی اگر واحد تولیدی دارای کارت بازرگانی باشد، فقط باید از کارت بازرگانی برای واردات کالاهای مورد نیاز خط تولید خود استفاده کند.

 

ترخیص کالای تولیدی

امتیاز واردات مواد اولیه نسبت به دیگر کالاهای وارداتی به کشور

بسیاری از واحدهای تولیدی مواد اولیه موردنیاز را از کشورهای نولیدکننده وارد می کنند. به همین دلیل مهمترین چالشی که واردکنندگان با آن مواجه هستند، ترخیص این مواد اولیه است. زیرا اکثر تشریفات گمرکی باعث سردرگمی و اتلاف وقت بسیاری از واردکنندگان در گمرک می شود. اما همانطور که می دانید یکی از اولویت های کشورمان در این سال ها تولید داخلی و حمایت از صنایع بزرگ و کوچکی است که در داخل کشور فعالیت می کنند. به همین دلیل دولت برای رونق این صنایع و افزایش اشتغال در کشور تشریفات گمرکی این دسته از واردکنندگان را به حداقل رسانده است تا تولیدکنندگان در ترخیص کالاهای تولیدی خود با مشکل گمرکی مواجه نشوند.

عدم نیاز به کارت بازرگانی از دیگر مزیت های واردات این نوع کالا می باشد. کالاهای خود را فقط با درخواست کالا از دفتر مقررات و تاییدیه این اداره ثبت کنند. اگر واردکننده کارت بازرگانی داشته باشد می تواند کالای خود را وارد کند.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص دارو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا