واردات و ترخیص مواد شیمیایی از گمرک یکی از محصولات و کالاهای وارداتی به کشورمان است. این مواد تنوع زیادی دارند و در کارخانه های تولیدی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

واردات، حمل و ترخیص مواد شیمیایی کاری تخصصی است که نیاز به تجربه و دانش زیادی در این زمینه دارد چرا که این محصولات از تنوع بالایی برخوردار هستند و کوچکترین اشتباه در تشخیص کد HS محصول می تواند در آینده هزینه های زیادی را برای واردکننده وارد کند.

بیشتر بخوانید : نرخیص دارو

 

ترخیص کار مواد شیمیایی

شرکت TMT Cargo با سابقه و فعالیت در زمینه ترخیص انواع کالا از جمله ترخیص مواد شیمیایی اولیه در صنایع غذایی، دارویی، نفت و گاز و پتروشیمی از گمرکات کشور یکی از شرکت های خصوصی فعال در این زمینه می بشد.

شرکت TMT Cargo با استفاده از کادری متخصص، حرفه ای و کارآزموده می تواند گزینه مناسبی برای ترخیص کالاهای شیمیایی شما از گمرک باشد.

ترخیص مواد پتروشیمی

ترخیص کالاهای پتروشیمی و کلیه مواد اولیه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی با توجه به حجم بالای کار در صنعت نفت و گاز از دیگر خدمات شرکت بازرگانی می باشد. با توجه به اینکه واردات بسیاری از کالاها و مواد اولیه ممنوع است، حتما با همکاران ما در تی ام تی کارگو تماس بگیرید و ضمن مشاوره با همکاران، از آخرین شرایط ترخیص محصولات پتروشیمی از گمرک مطلع شوید.

 

ترخیص انواع مواد شیمیایی

مقررات طبقه بندی و برچسب گذاری مواد شیمیایی کشور

مشخصات واردکنندگان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان مواد شیمیایی باید قبل از واردات، صادرات و عرضه هرگونه مواد شیمیایی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شود تا جهت صدور برچسب ملی بررسی شود.

توجه: واردات و عرضه هرگونه ماده شیمیایی بدون برچسب شیمیایی خاص کشور ممنوع است.

دفاتری که باید از آنها مجوز واردات و ترخیص مواد شیمیایی دریافت کنید:

  • مواد شیمیایی قابل اشتعال (وزارت کشور)
  • مواد شیمیایی که در آموزش استفاده می شود (وزارت تحصیلات عالی)
  • مواد شیمیایی مورد استفاده در دارو (وزارت بهداشت)
  • مواد شیمیایی آفت کش، تقویت کننده خاک، کود و غیره (وزارت کشاورزی)
  • مواد شیمیایی مورد استفاده در آب و فاضلاب شهری (وزارت نیرو)
  • مواد شیمیایی مورد استفاده در کارخانجات نفت و حفاری (وزارت صنعت و تجارت)

جالب است بدانید در سال 2015 بیشترین حجم واردات مواد شیمیایی از کمپانی های آلفا، اکروس، سیگما، مرک، شارلب، فلوکا، سانتاکروز، BD، TCI، پانریک و ساپلکو و از کشور های چین، آلمان و انگلستان بوده است. بر اساس آمار گمرک ایران در سال 1394، حجم واردات و ترخیص مواد شیمیایی بیش از یک میلیون و 580 هزار تن بوده است.

 

ترخیص انواع مواد شیمیایی

واردات مواد شیمیایی از چین

در 12 ماه منتهی به اسفند 1393، محصولات شیمیایی از 94 کشور مختلف به ایران وارد شده است که بیشترین میزان واردات محصولات شیمیایی از چین بوده. به طوری که 31 درصد از سهم وزنی و 18 درصد از سهم ارزشی واردات مواد شیمیایی را به خود اختصاص داده است. پس از چین، بیشترین واردات محصولات شیمیایی از هند با سهم وزنی 20 درصد و سهم ارزشی 9 درصد است.

بیشتر بخوانید : واردات کالا از چین
اسکرول به بالا