ترخیص قطعات یدکی کامیونت

ترخیص قطعات یدکی کامیونت

ترخیص قطعات یدکی کامیونت از گمرک برای هر محموله تجاری اعم از واردات یا صادرات موردنیاز است. به بیان ساده، این بدان معناست که مشاغل صادرکننده و واردکننده محصولات به داخل و خارج از کشور باید بر برخی مشکلات گمرکی تحمیلی توسط دولت غلبه کنند.

در روند ترخیص قطعات یدکی کامیونت از گمرک، اسناد به صورت آنلاین یا فیزیکی همراه با مرسوله تهیه و ارسال می­شود. این به مقامات مربوطه در محاسبه مالیات و عوارض محموله کمک می­کند. مدارک موردنیاز برای ترخیص کالا از گمرک معمولاً بر اساس نوع کالای ارسالی تعیین می­شود. همچنین ممکن است بر اساس کشور مبدأ و مقصد محموله متفاوت باشد.

با این حال، به عنوان یک قانون سرانگشتی، اکثر مشاغل باید هنگام واردات یا صادرات کالا از مجموعه‌ای از مدارک عمومی پیروی کنند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با نحوه ترخیص قطعات یدکی کامیونت و جزئیات آن بیشتر آشنا شوید.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص قطعات یدکی خودرو

ترخیص قطعات یدکی کامیونت

حوزه عملیات و اختیار

ادارات گمرک دارای دفاتری در تمامی بنادر، فرودگاه­ها و دروازه­های مرزی هستند که اساساً مبادی خروجی و ورودی برای جابجایی افراد و محموله­ها به داخل و خارج از کشور هستند. آژانس‌های گمرکی این اختیار را دارند که دستگیری کنند، کالاها را مصادره کنند و از اختیاراتی مشابه ادارات پلیس برخوردار شوند.

لجستیک گمرک و تجارت

هر کشور سالانه سیاست تجارت خارجی خود را منتشر می­کند که شرایطی را که تحت آن کالاها و خدمات واجد شرایط صادرات یا واردات هستند را مشخص می‌کند. ادارات گمرک مفاد این سیاست را تحت قوانین، مقررات و تعرفه­ های گمرکی اجرا می­کنند.

واردات در بسیاری از کشورها ممکن است آزادانه مجاز باشد، یا برخی از دسته‌ها ممکن است با مجوزهای لازم مجاز باشند. بسیاری از اقلام نیز به عنوان ممنوعیت واردات و ممنوعیت ورود به کشور منتشر می­شوند.

تمامی اقلام وارد شده به کشور باید ترخیص شوند. این امر در مورد اقلامی که به عنوان وسایل شخصی وارد می­شود و همچنین توسط مؤسسات تجاری و تجاری از جمله سازمان­های دولتی و دفاعی وارد می­شود. قبل از ترخیص قطعات بدکی کامیونت توسط گمرک باید عوارض مقرر لازم پرداخت شود.

محموله­ای که از هر نقطه ورودی به کشور وارد می­شود تا زمان ترخیص پس از ترخیص در محدوده گمرکی تحت صلاحیت گمرکی انبار می­شود.

 

واردات و ترخیص قطعات یدکی کامیونت از گمرک

حمل‌ونقل کالا که هماهنگی حمل‌ونقل بین‌المللی را بر عهده دارند، خدمات ترخیص قطعات یدکی کامیونت از گمرک را نیز به مشتریان ارائه می­دهند. به این فعالیت کارگزاری گمرک می­گویند.

کار ترخیص کالا از گمرک شامل تهیه و ارائه مدارک موردنیاز برای تسهیل صادرات یا واردات به کشور، نمایندگی مشتری در هنگام معاینه گمرکی، ارزیابی، پرداخت عوارض و همراهی تحویل محموله از گمرک پس از ترخیص همراه با اسناد می‌باشد.

برخی از مدارک مربوط به ترخیص کالا از گمرک عبارت‌اند از:

اسناد صادرات:  سفارش خرید از خریدار، فاکتور فروش، لیست بسته‌بندی، قبض حمل، بارنامه یا قبض راه هوایی، گواهی مبدأ و هر مدرک خاص دیگری که توسط خریدار مشخص شده است، یا طبق الزام مؤسسات مالی یا شرایط LC یا مطابق با آن مقررات کشور واردکننده

اسناد واردات: سفارش خرید از خریدار، فاکتور فروش تامین‌کننده، صورت‌حساب ورودی، بارنامه یا قبض راه هوایی، فهرست بسته‌بندی، گواهی مبدأ و هر مدرک خاص دیگری که توسط خریدار یا موسسه مالی یا مقررات کشور واردکننده موردنیاز است.

کارگزاران گمرک سند قبوض حمل‌ونقل را در منزل برای تسلیم آماده می­کنند و مابقی اسناد را از مشتری دریافت می­کنند. تهیه قبض حمل‌ونقل شامل طبقه‌بندی محموله تحت طبقه‌بندی خاص است که یک فعالیت حیاتی در کل فرآیند است.

به کارگزاران ترخیص کالا، کارگزاران حمل‌ونقل نیز گفته می­شود. آن‌ها توسط گمرک ثبت و مجوز فعالیت دارند. نقش آن‌ها محدود به اقدام از جانب مشتریان و نمایندگی آن‌ها به عنوان آژانس­های شخص ثالثی است که در ترخیص قطعات یدکی کامیونت از گمرک فعالیت می­کنند.

نمایندگان گمرک از طریق EDI با گمرک در اکثر کشورها مرتبط هستند و از نرم‌افزار اسناد برای تسهیل کل فرآیند استفاده می­کنند.

ترخیص قطعات یدکی کامیونت

در یک کارگزار گمرکی باید به دنبال چه چیزی باشید؟

برای واردکنندگان کوچک و متوسط ​​که بخش انطباق واردات یا کارگزاری گمرکی خود را ندارند، یافتن یک شریک قابل اعتماد برای نمایندگی شما در معاملات شما با آژانس‌های گمرکی ضروری است.

آیا آن‌ها در بازار ثابت‌شده‌اند؟

 از واردکنندگان دیگر توصیه بخواهید. از کارگزاران بالقوه برای مراجع بخواهید. از حمل‌ونقل خود یک مرجع بخواهید. به دنبال کارگزارانی باشید که سابقه خدمات رسانی به مشتریان در طول زمان با نتایج خوب را داشته باشند.

آیا آن‌ها توجه لازم را به شما خواهند داد؟

 به دنبال شریکی باشید که اندازه مناسبی برای کسب‌وکار شما داشته باشد. زمانی که برای درک کامل کسب‌وکار شما و راهنمای انطباق تجاری مورد اعتماد شما نیاز به زمان لازم دارد.

آیا آن‌ها با یک حمل‌ونقل یکپارچه هستند؟ 

اگر بتوانید یک منبع آگاه و اختصاصی را در تیم فورواردکننده خود بیابید، این مطمئناً تعداد تحویل‌ها در هر تراکنش را کاهش می‌دهد؛ بنابراین باعث صرفه‌جویی در زمان و حذف فرصت‌های خطا و اشتباه می‌شود.

نتیجه

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و کاربردی واقع‌شده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا