ترخیص لوازم خرازی

ترخیص لوازم خرازی

بسیاری از افراد برای برطرف کردن نیازهای جامعه باید اقدام به وارد کردن کالاهای اساسی نمایند. در این صورت است که می توانند به چرخه تولید کشور کمک بسزایی کرده باشند. یکی از کالاهای مهم همان محصولات خرازی است. بعضی از این لوازم در داخل کشور تولید نمی شود. به همین دلیل نیاز به واردات این گونه کالاها احساس می شود. در این مطلب قصد داریم تا بیشتر در این زمینه صحبت کنیم.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص کالای تولیدی

 

ترخیص لوازم خرازی

شرایط ترخیص و واردات برای کالاهای خرازی

در نظر داشته باشید که لوازم خرازی دارای گستره وسیعی از محصولات هستند و بسیار در داخل کشور کاربرد دارند. واردات این گونه کالاها می تواند هم نیاز صنعت و جامعه را برطرف سازد و هم سود بسیار زیادی را به همراه خود داشته باشد. برای وارد کردن این قبیل محصولات اول از همه بایستی مدارک لازم همراه با اطلاعات مورد نیاز ثبت شود و از سازمان های مربوط مجوزهای لازم اخذ گردد. بهتر است در این زمینه از راهنمایی مشاوران حقوقی کمک گرفت تا کار سریع تر و بدون هیچ گونه مشکلی پیش برود. همچنین در این پروسه بایستی به سرعت پیشروی کار توجه داشت که این امر در صورتی محقق می شود که از تخصص کارشناسان در این امر استفاده کرد.

برای وارد کردن لوازم خرازی بعد از گرفتن مجوزهای لازم از سمت سازمان توسعه و تجارت در کشور بایستی گام اصلی را برداشت و جهت پرداخت نمودن هزینه های گمرک اقدامات لازم را انجام داد. در نظر داشته باشید که این هزینه ها حاوی ارزش افزوده به مقدار 9 درصد، هزینه انبارداری، حقوق گمرکی، هزینه وزارت راه، هزینه های مربوط به بیمه، هزینه تخلیه کردن کالاها، هزینه آزمایشگاه و غیره می باشد. همه این هزینه ها بایستی به صورت جداگانه پرداخت شوند. توجه داشته باشید در صورتی که یکی از این مرحله ها را نگذرانید به شما مجوزهای لازم برای وارد کردن محصولات داده نخواهد شد و در بعضی از موارد محصولات شما مصادره می شود.

 

ترخیص لوازم خرازی

مدارک لازم برای ترخیص لوازم خرازی

برای ترخیص لوازم خرازی از گمرک به مدارک زیادی نیاز است. از جمله مدارکی که بایستی آماده کنید:

  • بارنامه کالا که شامل اطلاعات در مورد کالای مد نظر می باشد.
  • برگه ترخیص که شامل تسویه حساب فرد واردکننده با شرکت انتقال کالا است.
  • پیش فاکتور که سندی است از سمت فرد صادرکننده که در آن کلیه شرایط پیشنهادشده برای صادر شدن کالاهای مشخص به واردکننده گفته می شود.
  • بیمه نامه
  • گواهی مبداکه شامل اطلاعات در مورد کالا و کشور سازنده است.
  • فاکتور کالا
  • گواهی بازرسی
  • قبوض انبار
  • اظهار نویسی

توجه داشته باشید که اظهار نویسی هنگامی انجام می شود که اعتبار سند با راه های وصولی باشد.

بعد از این که مدارک لازم به گمرک داده شد نیاز است که اظهارنامه تنظیم و ثبت بشود.

لازم است که این کار با توجه و دقت بالا انجام بگیرد. چون در مراحل بعدی اطلاعات ثبت شده در اظهارنامه با سندهای خرید قیاس می شوند. چنان چه کوچکترین مغایرت یا تناقضی وجود داشته باشد پروسه ترخیص شدن قطعات و جنس ها به اشکال برخورد خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص انواع پارچه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا