ترخیص لوازم ماهیگیری

ترخیص لوازم ماهیگیری

قبل از خرید لوازم ماهیگیری بعدی، حتماً لوازم ماهیگیری گمرک را بررسی کنید. فروش گسترده ماهیگیری شامل پوشاک ترخیص لوازم ماهیگیری از گمرک، لوازم ماهیگیری در بسته و موارد دیگر است. فرودگاه­ها، بنادر و بنادر زمینی یک کشور، نقاط ورود و خروج آن کشور هستند.

افراد و محموله­ ها از طریق این دروازه ­ها به داخل و خارج کشور می­روند. به طور معمول، در حالی که اداره مهاجرت یک دولت، جابجایی مسافران را از طریق این نقاط ورودی خروجی پیگیری می­کند، اداره گمرک کالاهایی را که از این بنادر وارد و خارج می­شوند نظارت ­می­کند.

از دیدگاه خریدار، کالاهایی که از کشوری دیگر وارد می‌شوند، واردات نامیده می‌شوند، در حالی که کالاهایی که به یک مشتری خارج از کشور فروخته می‌شوند، صادرات نامیده می‌شوند. واردات و صادرات اساساً انتقال کالا بین کشورهای مختلف است. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا در رابطه با ترخیص لوازم ماهیگیری و جزئیات آن بیشتر بحث نماییم.

بیشتر بخوانید : ترخیص سریع کالا از گمرک

 

اداره گمرک

واردات و صادرات توسط قوانینی که توسط اداره گمرک یک کشور اجرا می‌شود و بر اساس سیاست‌های دولت نظارت می‌شود. کشورهای مختلف دارای سازمان هایی هستند که دستورالعمل­ها و قوانینی را برای واردات و صادرات تدوین می­کنند. به عنوان مثال، DGFT  (مدیر کل تجارت خارجی) در هند است. در همان زمان، در ایالات متحده، این وزارت بازرگانی ایالات متحده از طریق BIS (دفتر صنعت و امنیت) است.

اداره گمرک یک کشور، یک نهاد منصوب از سوی دولت، دارای سیستم اطلاعاتی، روش­های تحقیق، زیرساخت­های گشت زنی، اجرا و سایر اقدامات پیشگیرانه خواهد بود. اداره گمرک عوارض و تعرفه واردات و همچنین صادرات را جمع آوری می­کند.

به طور کلی، تمام بنادر یک کشور متصل به مقاصد بین المللی دارای دفاتر گمرکی برای انجام این وظایف هستند. اداره گمرک یک کشور این اختیار را دارد که کالاها را مصادره کند، در صورت لزوم آن­ها را دفع کند یا دستگیر کند.

واردات و صادرات لوازم ماهیگیری

کشورهای مختلف ممکن است قوانین متفاوتی در مورد واردات و صادرات داشته باشند. برخی کشورها اجازه واردات بدون محدودیت کالاها را می­دهند که از نظر قانونی به کشور مجاز است، در حالی که محدودیت­هایی برای ورود یا ارسال انواع خاصی از کالاها ممکن است در کشورهای دیگر اعمال شود.

کلیه کالاهایی که وارد یا صادر می­شود باید به گمرک اظهار شود. برای واردات کالا، حقوق گمرکی مشخص شده باید به گمرک پرداخت شود تا ترخیص لوازم ماهیگیری به دست آید. تا زمان انجام این پرداخت و ترخیص لوازم ماهیگیری از گمرک، توسط گمرک در انبار نگهداری می­شود. این منطقه ذخیره سازی به عنوان منطقه گمرکی شناخته می­شود.

صادرات کالا تنها پس از پرداخت­های مربوطه به گمرک امکان پذیر است. واردکننده یا صادرکننده می‌تواند تمام این تشریفات را انجام دهد یا یک کارگزار ترخیص لوازم ماهیگیری با مجوز دولتی یا یک حمل‌ونقل (که به عنوان کارگزار گمرکی نیز شناخته می‌شود) منصوب کند.

نماینده تهاتر نماینده طرف واردکننده کالا است و از طرف او عمل می­کند. او کلیه امور بندری و گمرکی را برای ترخیص کالا و تحویل آن به واردکننده انجام می­دهد. به همین ترتیب، حمل و نقل کالا از طرف صادرکننده برای اطمینان از صادرات به موقع کالا با رعایت قوانین و مقررات دولتی اقدام می­کند.

 

ترخیص لوازم ماهیگیری

ترخیص لوازم ماهیگیری از گمرک

فرآیند ترخیص لوازم ماهیگیری از گمرک ممکن است در سطح جهانی رایج باشد. با این حال، بسته به ماهیت کالا، برخی ممکن است شرایط خاصی داشته باشند. به طور معمول، ترخیص لوازم ماهیگیری از گمرک ترخیص کالای وارداتی برای تحویل به محل واردکننده برای فروش یا پردازش مجدد است.

این شامل تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز برای ترخیص لوازم ماهیگیری از گمرک، ترتیب بازرسی، پرداخت حقوق گمرکی و جمع آوری کلیه اسناد برای نشان دادن اینکه کالا به درستی طبق قوانین و مقررات گمرکی ترخیص شده است. پس از انجام این مراحل، کالای وارداتی را می­توان از بندر یا انبار گمرکی به محل مشتری ترخیص کرد.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص لوازم ماهیگیری از گمرک

معمولاً برای ترخیص یک محموله حمل و نقل دریایی به مدارک زیر نیاز است:

  • سفارش خرید خریدار
  • فاکتور تجاری صادر شده توسط فروشنده
  • لیست بسته بندی
  • بارنامه یا قبض دریایی صادر شده توسط خط کشتیرانی حمل بار یا نماینده آن
  • گواهی مبدا صادر شده توسط اتاق بازرگانی یک کشور یا ارگانی که از طرف دولت مجاز است.
  • گواهی بیمه
  • صورتحساب ورودی که توسط عامل تسویه یا خریدار تهیه شده است.
  • مجوز واردکننده خریدار

بیشتر اسناد فوق معمولاً در تجارت صادرات و واردات استفاده می­شود و بین خریدار و فروشنده مبادله می­شود. ممکن است توسط مقامات مربوطه نیز الزامی شود. در حالی که فهرست فوق کاملاً توضیحی است، اجازه دهید به برخی از اسناد خاص مورد استفاده در واردات و صادرات نگاهی بیندازیم.

بارنامه یا لایحه دریایی

این قرارداد حمل بین صادرکننده کالا (یا فروشنده) و شرکت کشتیرانی حمل کننده کالا است. اغلب بارنامه­ها قراردادهای قابل مذاکره هستند. با این حال، صورت‌حساب‌های دریایی غیرقابل مذاکره هستند و فقط به یک طرف خاص قابل تحویل هستند. این اسناد قانونی گواهی مالکیت محموله است.

گواهی مبدا

همان­طور که از نام آن پیداست، این سند کشوری را که کالاهای صادراتی در آن ساخته شده­اند، تایید می­کند. گواهی مبدا معمولاً توسط اتاق بازرگانی یا سایر نهادهای منصوب شده توسط دولت مانند شورای تجارت صادر می­شود.

ترخیص لوازم ماهیگیری

لایحه ورود

صورت حساب یک محموله وارداتی حاوی تمام اطلاعات مربوط به کالا خواهد بود. توسط نماینده تسویه حساب یا واردکننده تهیه می­شود و دارای جزئیات ضروری واردات است، مانند:

  • نام و آدرس وارد کننده
  • شماره مجوز واردات
  • کد ثبتی نمایندگی تسویه
  • کشور مبدا کالا
  • جزئیات کشتی حامل محموله
  • حقوق گمرکی و سایر مالیات های پرداخت شده توسط عامل تسویه و غیره.

قبض ورودی ممکن است قبل از ورود کالا به بندر یا ظرف 30 روز پس از ورود ارسال شود. یک افسر گمرک آن را تأیید می­کند و پس از آن مأمور ترخیص کلیه عوارض و مالیات­های قابل اعمال را پرداخت می­کند. هر گونه اصلاح یا تغییری که ممکن است مورد نیاز باشد باید در این مرحله انجام شود. هنگامی که همه چیز درست است، افسر گمرک اجازه خروج کالا را به خارج از محدوده انبار گمرک می­دهد.

برخی از اسناد ذکر شده در بالا ممکن است برای صادرات و واردات مشترک باشند. علاوه بر این، ممکن است برای واردات یک طبقه بندی خاص از کالاها، اسناد دیگری نیز مورد نیاز باشد. نمونه ­هایی از این اسناد عبارتند از گزارش جزئیات فنی، گزارش تست و غیره.

نتیجه

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص کالای تولیدی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا