ترخیص کالا از گمرک غرب

ترخیص کالا از گمرک غرب

روش ترخیص کالا از گمرک غرب شامل تخصیص کالا به رژیم گمرکی است که مقصد آن­ها را به بهترین نحو در نظر می­گیرد؛ بنابراین، ترخیص کالا از گمرک غرب وارداتی اغلب شامل پرداخت حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده است. با این حال، ممکن است مقررات خاص­تری نیز وجود داشته باشد. این امر به ویژه در مورد محصولاتی که مشمول مقررات و تشریفات بهداشتی یا بهداشت گیاهی هستند صادق است. برای این محصولات، ممکن است بررسی­هایی در مورد مطابقت با این مقررات انجام شود.

با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با ترخیص کالا از گمرک غرب بیشتر آشنا شوید.

ترخیص کالا از گمرک صادرات و واردات

هنگام صادرات، ترخیص گمرکی به کالاهای جامعه اجازه می­دهد تا خارج از قلمرو گمرکی خارج کشور خارج شوند. این صادرات در موارد خاصی می­تواند از معافیت مالیات بر ارزش افزوده بهره‌مند شود. علاوه بر این، رعایت مقررات ممکن است منجر به بررسی شود. تعدادی از تعهدات برای افرادی که در واردات و صادرات فعالیت می­کنند اعمال می­شود. به ویژه، شما باید یک شماره ثبت و شناسایی اپراتور اقتصادی داشته باشید.

اظهارنامه گمرکی

تسلیم اظهارنامه گمرکی اصولاً برای کلیه واردات یا صادرات کالا الزامی است. البته باید توجه داشت که محل ترخیص کالا از گمرک غرب بسته به واردات یا صادرات متفاوت است؛ بنابراین در زمینه واردات، انتخاب محل ترخیص کالا از گمرک آزاد است.

اظهارنامه گمرکی باید با استفاده از فرم سند اداری انجام شود. با این حال، این امکان برای برخی از شرکت­ها وجود دارد که با استفاده از اسناد گمرکی ساده، از روش ترخیص کالای گمرکی شخصی بهره‌مند شوند. اغلب شرکت­ها برای انجام عملیات ترخیص کالا از گمرک غرب از طریق واسطه­­ها اقدام می­کنند. این واسطه­ها که اظهار کننده گمرک هستند، مدارک مختلف ترخیص کالا را به گمرک ارائه می­کنند.

ترخیص کالا از گمرک غرب

اظهار کننده گمرک

اظهارکننده گمرک اظهارنامه گمرکی را به نام خود یا به نام شخصی که اظهارنامه گمرکی به او داده می­شود، یعنی اظهارکننده انجام می­دهد؛ بنابراین، اظهارکننده گمرک می­تواند واردکننده، خود صادرکننده یا یک واسطه یا حتی یک کارگزار مجاز گمرک باشد.

دسته بندی­های مختلف ترخیص کالا از گمرک غرب

در ایران دو روش ترخیص کالا از گمرک غرب وجود دارد. رویه ترخیص کالا از گمرک رویه ترخیص کالا از گمرک در منزل.

رویه ترخیص کالا از گمرک

این شامل ارائه کالا در دفتر اداره گمرک است. همچنین باید اظهارنامه گمرکی تثبیت شده به شکل غیر مادی باشد. این اعلامیه از طریق سند اداری واحد از طریق رویه آنلاین انجام می­شود.

مراحل ترخیص کالا از گمرک در منزل

این یک روش ساده ترخیص کالا از گمرک غرب است. ترخیص کالا از گمرک غرب در محل شرکت انجام می­شود؛ بنابراین بدون مراجعه به گمرک انجام می­شود؛ اما با مجوز کتبی از گمرک انجام می­شود. این رویه واردات و صادرات کالا را بدون وقفه تسهیل می­کند.

در واقع واردات و صادرات در این چارچوب در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته انجام می­شود. سپس اظهارنامه­های گمرکی به دو روش مختلف انجام می­شود. یک اظهارنامه ساده شده ایجاد می­شود، سپس هنگامی که کالا به محل آن رسید یا از آن خارج شد، اظهارنامه اضافی تنظیم می­شود.

ترخیص کالا از گمرک غرب

روش ساده ترخیص کالا از گمرک غرب

یک روش ساده ترخیص کالا از گمرک غرب برای تسهیل صادرات و واردات کالا وجود دارد. این رویه ساده به شرکت اجازه می­دهد تا اطلاعات کمتری برای ارسال به گمرک در طی تشریفات گمرکی به صورت آنلاین داشته باشد.

برای بهره‌مندی از روش ساده ترخیص کالا از گمرک غرب، باید به گمرک مراجعه کرده و فرمی را تکمیل کنید. همه شرکت­ها واجد شرایط هستند، مگر اینکه مرتکب تخلف شده باشند.

مراحل ترخیص کالا از گمرک واردات

رویه ترخیص گمرکی واردات به کالاهای خارج از کشور اجازه ورود به قلمرو را می­دهد.

به طور کلی، ترخیص کالا از گمرک وارداتی شامل پرداخت هزینه­های ترخیص کالا از گمرک غرب است، یعنی:

  • پرداخت حقوق گمرکی
  • پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

گاهی اوقات این پرداخت­ها توسط خدمات حمل و نقل که مسئولیت حمل کالا به مقصد را بر عهده دارند، پرداخت می­شود. به عنوان مثال، این موردی است که در طی مراحل ترخیص کالا از گمرک غرب، مبالغی را که به گمرک تعلق می­گیرد پیش پرداخت می­کند و سپس آن را از گیرنده کالا مطالبه می­کند.

در برخی موارد، ترخیص کالا از گمرک غرب واردات ممکن است تشریفات بیشتری را به همراه داشته باشد، به خصوص اگر مربوط به کالاهایی با ماهیت خاص باشد.

مراحل ترخیص کالا از گمرک صادراتی

رویه ترخیص کالا از گمرک غرب، صادرات اجازه خروج کالا از قلمروها و ارسال کالا به خارج از کشور را می­دهد.

تعریف چارچوب و مأموریت­های گمرکی برای درک بهتر رویه­های ترخیص گمرکی

  • ماموریت­های گمرکی را تجسم کنید، تاثیر محیط بین‌المللی را بر این مأموریت‌ها تخمین بزنید.
  • آشنایی با وضعیت
  • بازگشت به اقدامات در مورد برخی محصولات مانند فولاد
  • ارزیابی کد گمرکی جدید

نتیجه

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا