ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

همان طور که می دانید گمرک فرودگاه امام خمینی از اصلی ترین گمرک ها در ایران است. بیشتر کالاهای وارد شده به کشور از راه مرزهای هوایی همیشه به وسیله گمرک امام خمینی بارگیری و ترخیص می شود. بر اساس همین موضوع، فرآیند ترخیص کالا از گمرک امام خمینی کار بسیار مهم است که هر تاجر و بازرگان داخلی باید به طور کامل با آن آشنایی داشته باشد و بتواند اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نماید.

لذا با توجه به مهم بودن ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی لازم است که مهارت و دانش کافی در این زمینه داشت تا فرآیند ترخیص کالاها در سریع ترین زمان ممکن به وقوع بپیوندد. در این صورت هزینه های اولیه بیزنس شما را کم می کند.

به طور کلی می توان گفت که هر بازرگان بایستی قبل از هر اقدام در خصوص واردات کالاها با پروسه های ترخیص کالا به خوبی آشنا باشد و تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد تا بتواند به درستی ترخیص کالا را به انجام رساند.

لذا باید گفت که چنان چه قصد دارید تا محصولات بیزنس وارداتی خود را توسط مرزهای هوایی و از راه گمرک فرودگاه امام خمینی به ایران وارد نمایید لازم دارید تا با فرآیند ترخیص کالا از گمرک به خوبی آشنا شوید. در ادامه مقاله بیشتر درباره ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی صحبت می کنیم.

 

بیشتر بخوانید : بازرگانی و حمل و نقل

 

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

 مزیت های ترخیص کالا از گمرک امام خمینی

لازم است بدانید که گمرک فرودگاه امام خمینی در 30 کیلومتری از جنوب تهران قرار گرفته است. مساحت این بخش حدود 27 هزار و 856 متر مربع می باشد. این گمرک می تواند بیشتر از 30 هزار تن کالا را در یک لحظه قبول نماید. در نظر داشته باشید که انبارهای بزرگ که دارای تجهیزات بسیار هستند با دارا بودن قفسه بندی های امن و پیشرفته در هر ساعت از شبانه روز انواع و اقسام کالاهایی که وارداتی هستند را بارگیری می نمایند. لازم است بدانید که برخورداری از سردخانه هایی که دارای 66 تن حجم پذیرش هستند می توانند خیال تجار را بابت وارد کردن مواد غذایی راحت نمایند.

گمرک فرودگاه امام خمینی دارای تجهیزات فراوانی در میان همه گمرک ها است و از امکانات خاص و مطلوبی برای ترخیص کردن کالاها و بارگیری آن ها بهره می برد. همچنین در نظر داشته باشید که موقعیت مکانی این فرودگاه نیز بسیار عالی است. این امر خود می تواند در روند سرعت بخشیدن به ترخیص کردن کالاها و تحویل آن ها به انبارها بسیار مفید فایده واقع شود. زیرا این گمرک به شهر تهران و اتوبان های ترانزیتی نزدیک است و در هر 24 ساعت در شبانه روز مشغول فعالیت است. بنابراین با ترخیص نمودن کالاها از گمرک فرودگاه امام خمینی می توانید پروسه های مرتبط با بیزنس های وارداتی را تسریع ببخشید.

توجه داشته باشید که فرودگاه امام خمینی از اصلی ترین و مهم ترین مرزهای هوایی در ایران است که در هر سال توانسته بیشتر از نیم میلیارد محصولات وارداتی را توسط گمرک فرودگاه به ایران وارد نماید. همچنین گمرک این فرودگاه به علت فعال بودن در هر ساعت از شبانه روز به عنوان یکی از ده گمرک برتر در دنیا مظرح است. لذا از دیگر مزیت های ترخیص کردن کالاها از گمرک همین امر نیز می باشد.

 

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

مطالبی مفید در مورد ترخیص کردن کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

همان طور که می دانید گمرک فرودگاه امام خمینی برای کالاهایی است از راه مرزهای هوایی به کشور وارد می شوند و نظر به مساحت زیاد و موقعیت مناسب این گمرک، لذا از اصلی ترین گمرک ها برای ترخیص نمودن کالاها است. آن چه در این میان از اهمت والایی برخوردار است این است که تجار با چگونگی ترخیص کردن کالاها از گمرک فرودگاه امام خمینی تا حد زیادی آشنا شوند تا بتواند کار خود را بدون دغدغه و مشکل و با سرعت بالا به انجام برسانند.

فرآیندهای ترخیص شدن کالا از این گمرک تا حد زیادی با دیگر گمرک های کشور یکی است. در این جا لازم است که بازرگانان به تهیه یک سری از مدارک و اسناد قانونی بپردازند تا بتوانند نشان دهند که تجارت آن ها قانونی و بر اساس اصول است و مجوز ترخیص کردن کالاها را از انبارهای گمرک بگیرند. از جمله مدارک و اسنادی که بایستی برای این منظور تهیه نمایید شامل قبوض انبار، گواهی مبدا، کارت بازرگانی، پروفرما، بارنامه و غیره است.

 

چند مرحله از ترخیص کردن کالا در فرودگاه امام خمینی

  1. در ابتدا لازم است که کالا را از مبدا بارگیری نمایید و به مقصد بفرستید.
  2. لازم است که کالا به شکل هوایی به مرزهای ایران وارد شود و در گمرک فرودگاه خالی شود.
  3. بعد از این کالاهای وارداتی به انبارهای مجهز وارد شدند لازم است تا پایان مراحل قانونی عمل ترخیص در انبارها بمانند.
  4. در نظر داشته باشید که کالاها 2 تا 3 روز به فرودگاه می رسند.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص هوایی کالا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا