صادرات کالا به دبی

صادرات کالا به دبی

دبی از زمان های دور به عنوان یک قطب تجاری در خاورمیانه بوده است و توانسته دروازه ورود به تجارت در بازارهای دنیا را از آن خود سازد. این کشور از قدیم الایام مکان و قطب مهمی برای تجار بوده است و صادرات و واردات به دبی برای بازرگانان ایرانی از اهمیت والایی برخوردار بوده است.

نکته مهم این که بسیاری از محصولات کشاورزی از ایران از راه کشور دبی در دسترس بازارهای جهانی قرار می گیرد. در خصوص واردات از کشور دبی نیز می توان چنین اذعان داشت که این شهر از اصلی ترین مراکز برای کالاهای ایرانی به شمار می آید.

در برخی از موارد واردات از دبی به ایران همان کالاهای ایرانی شامل انواع منسوجات و پوشاک مانند روسری های سیاه، مانتو، شلوار است که از بازارهای دبی خریده می شوند و دوباره به ایران می آیند.

 

صادرات کالا به دبی

تجارت های دبی به صورت بین المللی

بنابراین متوجه شدید که دبی را می توان اصلی ترین مرکز برای تجارت بین المللی در میان کشورهای آسیایی دانست. این در حالی است که بیشتر تجارت های مهم میان کشورها از جمله پین و کره و کشورهایی که در حاشیه خلیج فارس هستند از طریق دبی انجام می شوند.

بازرگانان ایرانی با توجه به سودهای واردات و صادرات از دبی، این مرکز را به عنوان یکی از مقاصد تجارت خود بر می گزینند.

از علل اصلی تجارت در دبی برای تاجران تعرفه های بسیار کم گمرکی، انتقال و جا به جایی با سرعت بالا برای کالاهای وارداتی و خریدن محصولات اروپایی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند در بازارهای دبی است. همچنین در نظر داشته باشید که قوانین جدیدی که در دبی برای ترخیص کالا و واردات برای تجار ایرانی وضع شده است سبب گشته تا اهمیت تجارت از این شهر برای بازرگانان ایرانی بیشتر شود.

به علاوه توجه داشته باشید که نمایندگی های مارک های معروف در داخل دبی با دارا بودن خط تولید قدرتمند کالاهایی را به بازار عرضه می دارند که متقاضیان بالایی دارد. لذا تاجران ایران می توانند تجارت خوبی را برای ترخیص کالا و واردات از دبی برای خود داشته باشتند. تنوع محصولات در دبی بسیار زیاد است. این خود می تواند سود بیشتری را نصیب تجار نماید.

همچنین در نظر داشته باشید که انواع و اقسام محصولات از سر تا سر دنیا به دبی وارد می شود. لذا اجناس متفاوت به اندازه کافی برای تجار ایرانی در دسترس است که با وارد کردن آن ها از این شهر به ایران می توانند رونق بسیار خوبی در بیزنس خود داشته باشند. در واقه می توان چنین گفت که دبی به یک مرکز عالی برای وارد کردن مواد اولیه بدل شده است.

از سمت دیگر با توجه به این کشور دولت امارات سیاست گذاری های خود را برای ترخیص کالا و واردات بسیار راحت تر کرده است و قوانین و مقررات را ساده تر نموده است لذا این امر به کمک تجار ایرانی آمده است تا بتوانند در مسیر خود با موفقیت بیشتری گام بردارند. با این وجود همه مراحل مرتبط به صادرات و واردات و ترخیص کردن کالاها از دبی بر طبق ضوابط خاص و مقررات داخلی در هر دو کشور صورت می گیرد و می توان از همه گمرکات در کشور واردات از این شهر را به انجام رسانید.

لذا چنان چه می خواهید تجارت پر سودی داشته باشید لازم است که از راه واردات و صادرات کالا از دبی کار خود را آغاز نمایید. البته ذکر این نکته الزامی است که شرکت ها و نمایندگی های زیادی در دبی وجود دارد و تنوع محصولات در این شهر بی اندازه زیاد است. بنابراین لازم است که هنگام خرید کالاها بسیار دقت نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب خود را انجام دهید.

 

صادرات کالا به دبی

نحوه واردات و ترخیص کالا از دبی

برای این که بتوانید تجارت بسیار پرسودی را با کشور دبی رقم بزنید لازم است که با قوانین و مقررات بین المللی کشور امارات تا حد بسیار کاملی آشنایی داشته باشید و اطلاعات خود را تکمیل نمایید. چون خریدن کالاها تا مرحله منتقل ساختن و ترخیص کردن آن ها بایستی بر طبق قوانین و مقررات انجام گیرد.

دانشتن اطلاعات کافی و جامع به تجار کمک می کند که بتوانند فعایت های تجاری خود را در دبی به درستی انجام بدهند و بر طبق اطلاعات درست بتوانند برنامه ریزی درستی داشته باشند و در سریع ترین زمان ممکن محصولات را وارد یا صادر نمایند.

بنابراین در نظر داشته باشید هر فردی که قصد تجارت و ترخیص کالا از دبی را دارد اگر همه قوانین را بداند و به درستی رعایت نماید می تواند تعرفه های گمرکی رلا تا حد بسیار زیادی کم کند و کار خود را ساده تر و به صرفه تر پیش ببرد.

در نظر داشته باشید که مطلع شدن از همه این قوانین نیازمند وقت و هزینه زیاد برای تجار ایرانی است. لذا این افراد می توانند از مشاورینی که سال ها در این زمینه فعالیت کرده اند کمک بگیرند تا بتوانند کار خود را با هزینه ای کنم و در زمان کوتاه به انجام برسانند. ترخیص کاران حرفه ای در این امر می توانند با تجربه و دانشی که دارند فعالیت های خود را در دبی با یک برنامه ریری مدون به پیش ببرند تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.

همچنین در نظر داشته باشید که با واگذاری امور خود به ترخیص کار می توانید علاوه بر راحت تر کردن کارها زحمت خود را برای ترخیص کالا کمتر نمایید و تمرکز و انرژی خود را بر روی امور اصلی مربوط به تجارت بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا