ترخیص قطعات یدکی تراکتور

ترخیص قطعات یدکی تراکتور

قبل از اینکه محموله بین‌المللی شما به مشتری تحویل داده شود، باید از گمرک شود. ترخیص قطعات یدکی تراکتور از گمرک صرفاً عمل جابه‌جایی کالا از گمرک است تا بتوانند وارد کشور شوند. هر کشوری بر کالاهایی که از مرزهای خود عبور می­کنند، عوارض و مالیات بر واردات وضع می­کنند. این به تولید درآمد، حفاظت از اقتصاد، محیط‌زیست و شهروندان کمک می­کند.

اما در یک گمرک چه اتفاقی می­افتد؟ برای بسیاری از بازرگانان، این سؤال بی پاسخ مانعی بر سر راه حمل‌ونقل پرسود برون مرزی است. با این حال، برای 99٪ از بازرگانان، ترخیص قطعات یدکی تراکتور از گمرک یک فرآیند 4 مرحله‌ای ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید چند مدرک است و کارتان تمام است. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با قوانین و جزئیات ترخیص قطعات یدکی تراکتور آشنا شوید.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص دستگاه ها و ماشین آلات

 

ترخیص قطعات یدکی تراکتور

فرآیند ترخیص قطعات یدکی تراکتور از گمرک

در چهار مرحله، در اینجا اتفاقی می­افتد که یک محموله به گمرک می­رسد.

یک افسر گمرک اسناد گمرکی شما را بررسی می­کند

 این اسناد باید دقیق و کامل باشند، به ویژه برچسب حمل‌ونقل و فاکتور تجاری. فاکتور تجاری بسیار مهم است زیرا اطلاعات تماس فرستنده، گیرنده و همچنین تاریخ صادرات و شماره قبض راه هوایی را فهرست می­کند.

حقوق و عوارض واردات با استفاده از اسناد گمرکی تعیین می­شود

 هزینه­های واردات بسته به نوع قطعه تراکتور، ارزش آن‌ها و مقررات خاص واردات در کشور پذیرنده متفاوت است. عوارض واردات برای کالاهایی که از ارزش حداقلی یا حداقل آستانه مشمول مالیات برای کالاهای وارداتی تجاوز می­کنند، محاسبه می­شود. به عنوان مثال، ارزش کمتر از 1 میلیون به این معنی است که کالاهایی که ارزش آن‌ها 1 میلیون یا کمتر است، هیچ عوارض وارداتی ندارند.

گمرک در صورت وجود درخواست پرداخت مالیات و عوارض را دارد

اگر محموله شما از آستانه مالیاتی فراتر رود، افسر گمرک بررسی می­کند که آیا عوارض و مالیات پرداخت شده است یا خیر. علاوه بر این، برخی از کالاهای محدود شده ممکن است بدون در نظر گرفتن ارزش آن‌ها، هزینه­هایی داشته باشند.

در این مرحله، انتخاب بین حمل‌ونقل با تحویل وظیفه بدون پرداخت (DDU) و تحویل وظیفه پرداخت شده (DDP) مرتبط می‌شود.

وظیفه تحویل پرداخت شده (DDP) به این معنی است که عوارض و مالیات واردات قبلاً پرداخت شده است. اکثر خدمات پیک اکسپرس مانند پست کارگزاران گمرکی دارند که این پرداخت را از طرف شما در گمرک انجام می­دهند. با DDP، قیمتی که برای حمل‌ونقل پرداخت کرده‌اید، هرگونه هزینه واردات را پوشش می­دهد و این روی برچسب حمل‌ونقل پیوست شده منعکس می­شود.

به عبارت دیگر، استفاده از DDP بهترین راه برای اطمینان از روند ترخیص قطعات یدکی تراکتور از گمرک است.

وظیفه تحویل بدون پرداخت (DDU) به این معنی است که عوارض و مالیات واردات پرداخت نشده است. در این صورت مأمور گمرک محموله را به یک کارگزار مستقل گمرکی ارسال می­کند تا مبلغ مورد نیاز را دریافت کند. دلالان گمرک واسطه­هایی هستند که برای تسهیل فرآیند ترخیص قطعات یدکی تراکتور از گمرک هزینه دریافت می­کنند.

این هزینه­های متغیر می­تواند گران باشد زیرا شامل کارگزاری، ذخیره‌سازی و پرداخت تأخیر می­شود. با پرداخت نشدن هزینه­های گمرکی، کارگزار برای دریافت وجه با گیرنده تماس می­گیرد. بدیهی است که این ممکن است مشتریان را ناراحت کند.

چه عوامل مهم دیگری برای ترخیص قطعات یدکی تراکتور از گمرک باید در نظر گرفته شود؟

  • اطمینان حاصل کنید که هیچ محدودیتی در رابطه با فعالیت­های واردات و صادرات برای کشورهای خاص وجود ندارد. به عنوان مثال، اگر محموله­ای دارید که باید به لبنان وارد شود، مطمئن شوید که محموله شما مجاز به ارسال و دریافت در کشور مقصد است.
  • توافق‌نامه‌های تجاری بین کشورها را درک کنید زیرا این توافقنامه­ها می­توانند بر تجارت بین‌المللی از نظر تعرفه­های تعیین شده توسط کشورها بر واردات و صادرات تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، قزاقستان طرف قرارداد تجارت آزاد بین کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) است که به مزایای تجاری بیشتری مانند دسترسی بیشتر به بازار، کاهش موانع تجاری و غیره اجازه می­دهد.

مسئولیت ترخیص قطعات یدکی تراکتور از گمرک کیست؟

یک کارگزار گمرک میانجی بین مشتری و یک مقام گمرکی است و فرآیندها و رویه­های مربوط به ترخیص قطعات یدکی تراکتور از گمرک را انجام می­دهد. همچنین:

  • بر ارتباط بین دو طرف نظارت می­کند.
  • اطلاعات، به روز رسانی­ها، الزامات را از اداره گمرک به مشتری منتقل می­کند.
  • بر پرداخت مالیات و عوارض برای واردکننده/صادرکننده نظارت دارد.
  • به الزامات حمل‌ونقل، استانداردها، قوانین و مقررات برای واردکنندگان و صادرکنندگان پایبند است.

ترخیص قطعات یدکی تراکتور

پرداخت حقوق گمرکی

کلیه کالاهای تجاری وارداتی بر اساس طبقه‌بندی تعرفه کد HS مشمول حقوق گمرکی و مالیات می­شوند مگر اینکه معاف شوند. به طور کلی، این واردکننده سابقه است که حقوق و مالیات واردات را پرداخت می­کند.

برخی از کالاها در رابطه با سایر مالیات‌ها نیز ارزیابی می­شوند. این شامل عوارض مالیات غیرمستقیم و عوارض ضد دامپینگ است که می­تواند برای کالاهایی با قیمت قابل توجهی کمتر از ارزش آن‌ها در بازار واردات اعمال شود.

نتیجه

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص قطعات یدکی خودرو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا