ترخیص قطعات الکترونیک از گمرک فرودگاه امام خمینی

ترخیص قطعات الکترونیک از گمرک فرودگاه امام خمینی

ترخیص کردن کالاها از اصلی ترین و مهم ترین مراحل واردات کالاها است. در نظر داشته باشید که قسمت مهمی از هزینه هایی که افراد واردکننده در فرآیند واردات کالاها پرداخت می نمایند مرتبط به مراحل ترخیص کالاها در گمرکات کشور است. لذا تیم ترخیص کار مناسب می تواند به این مراحل سرعت ببخشد و در پروسه ترخیص کالا به افراد کمک کند تا هزینه های واردات کالاهای خود را تا حد امکان کم کنند. زیرا همان طور که می دانید فرآیند ترخیص کالا یک کار بسیار پیچیده و زمان بر است که نیاز به دانش بالا دارد. این کار به علت پیچیدگی نیازمند مهارت و تجربه بالا است.

گمرک فرودگاه امام خمینی از مهم ترین و اصلی ترین مراکز برای وارد شدن کالاها به صورت هوایی است و مهم ترین نقش را در وارد کردن محصولات و کالاها به ایران دارد.

چنان چه بازرگانان از خدمات شرکت های مجرب در زمینه ترخیص کالا بهره مند شوند می توانند این فرآیند را در زمان کوتاه و بدون دردسر انجام دهند و بارهای مختلف تجاری و غیر تجاری را با تشریفات و به شکل درب به درب انجام دهند.

 

ترخیص قطعات الکترونیک از گمرک فرودگاه امام خمینی

مزایای ترخیص در فرودگاه امام خمینی

علل زیادی وجود دارد که سبب شده است ترخیص کالا در گمرک فرودگاه امام خمینی به یکی از مهم ترین آپشن ها در زمینه اردات و ترخیص کردن کالاها برای افراد واردکننده بدل شود. اما در زیر قصد داریم تا به برخی از این دلایل اشاره نماییم:

  • ترخیص فوری برای بارهای غیرتجاری و تجاری
  • گرقتن راحت مجوزهای لازم برای واردات کالاها به علت نزدیک بودن فرودگاه به تهران
  • کم کردن هزینه های حمل و نقل کالاها بعد از اتمام پروسه ترخیص کردن کالا تا انبار مالکان کالاها
  • پیگیری فوری و راحت تر مشکلاتی که ممکن در طول این فرآیند پیش بیاید.

 

کالاهای تجاری یا غیر تجاری

در این جا می خواهیم تفاوت کالاهای تجاری و غیر تجاری را بگوییم. از لحاظ گمرک ایران، کالاهایی که قیمت کمتر از 80 دلار داشته باشند و دارای وزن 2 کیلوگرم باشند در رده کاهای غیرتجاری به شمار می آیند. اما کالاها با ارزش و وزن بیشتر از این میزان جزء کالاهای تجاری محسوب می شوند.

البته لازم به این نکته توجه داشته باشید که نظر به شرایط فعلی برای کالاها لازم است که ارزیاب و کارشناس کالا آن ها را از نظر تجاری یا غیر تجاری بودن بررسی و ارزیابی نماید. زیرا به تجربه دیده شده است که کالایی که دارای وزن 20 کیلوگرم و قیمت 2000 دلار داشته است در رده کالاهای غیرتجاری قرار گرفته است. بنابراین تا این جا متوجه شدیم که نظر کارشناس می تواند بر کالا را بر مبنای تجاری بودن یا غیر تجاری بودن تعیین کند.

این موضوع به نظر و قدرت گروه های ترخیص شرکت که مسئول ترخیص کالاهای شما هستند بستگی دارد.

لازم است پیش از ارسال کردن کالاها با کارشناسان مجرب و زبده در این خصوص مشورت نمایید و کالاهای خود را از لحاظ تجاری بودن یا غیر تجاری بودن ارزیابی و بررسی نمایید.

 

حق گمرکی یا حق ورودی

در نظر داشته باشید که از مهم ترین و اصلی ترین وظایف برای گمرک هر کشور این است که حقوق ورودی یا همان حقوق گمرکی را حساب و دریافت نمایند. حق گمرکی میزان پولی است که با توجه به تعرفه گمرک برای کالای مورد نظر از مالکان کالاها اخذ می شود. در حقیقت در رویه های گمرک بر مبنای کالاهایی که وارد می شوند در داخل قلمروی گمرک با پرداخت کردن حقوق گمرکی و انجام دادن همه تشریفات لازم کالای شما ترخیص می شود.

 

ترخیص قطعات الکترونیک از گمرک فرودگاه امام خمینی

اسنادی که برای ترخیص کردن قطعات الکترونیکی از گمرک فرودگاه امام خمینی لازم دارید

در نظر داشته باشید که شما باید مدارک و اسناد لازم را برای ترخیص کردن کالاها و قطعات الکترونیکی تهیه نمایید. زیرا این مرحله یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل در فرآیند ترخیص کالاها است.

اما لازم است که پیش از انجام هر کار با مشاوران با تجربه تماس بگیرید تا با راهنمایی آن ها بهتر بتوانید اقدام به تهیه مدارک و سندهای لازم نمایید. این کار برای سرعت بخشیدن برای پی شروی در کارهای مربوط به گمرک لازم و ضروری است.

در این جا فهرستی از مدارک مورد نیاز برای ترخیص کردن کالاها را در زیر می آوریم:

  • گواهی مبدا
  • قبوض انبار
  • ترخیصیه
  • بارنامه
  • فاکتور
  • پیش فاکتور
  • بیمه نامه
  • سندهای بانکی
  • کد اقتصادی
  • گواهی های لازم و عذل بندی
  • کارت بازرگانی
  • اصل وکالت نامه یا کپی آن
  • مجوز ورود یا ترخیص کالاها

علل زیادی برای انتخاب گمرک امام خمینی برای ترخیص کردن بارها به صورت هوایی وجود دارد. این گمرک از اصلی ترین مراکز برای صادرات و واردات کالاها است. برای این که کار ترخیص کالا با سرعت بیشتری پیش برود و هزینه های حمل و نقل کم شود و مجوزهایی که در این خصوص لازم است با راحتی هر چه تمام تر گرفته شود لازم است که این گمرک را انتخاب نمایید.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص قطعات الکترونیکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا