صادرات کالا به چین

صادرات کالا به چین

صادرات کالا از چین

کشور چین در حال حاضر به علت انجام تولیدات مهم در عرصه اقتصاد به یک قطب بسیار بزرگ بدل شده است. این کشور توانسته تا به امروز بیش از نیمی از بازارهای محصولات و تولیدات مختلف را در انواع صنعت ها از آن خود کند.

بسیاری از موارد سبب شده است که کشور چین به یکی از کم هزینه ترین روش ها در امر تجارت در دنیا برای بیشتر تجار به شمار بیاید. برای مثال بهره گیری از نیروی کار حرفه ای، مهارت و فن آوری پیشرفته و حقوق پایین برای کارگران این کشور را مستعد این ساخته است که تجار زیادی برای سود بیشتر این کشور را به عنوان یکی از بهترین کشورها در زمینه تجارت در نظر بگیرند. همچنین در نظر داشته باشید که به علت وجود بسیاری از تحریم ها از جانب کشورهای دیگر، واردات از کشور چین به ایران در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است. به همین دلیل است که بسیاری تجار رغبت بیشتری پیدا کرده اند که با چین مراودات تجاری بیشتری را انجام بدهند.

از سوی دیگر از هنگام مسیر ابریشم، چین مشغول تجارت با ایران بوده است. همین امر سبب شده است که فرصت های نابی برای وارد کردن انواع کالاها از چین به ایران فراهم شود. با این وجود تجارت کردن با کشور چین به علم و دانش کافی احتیاج دارد. این امکان وجود دارد برای افرادی که در اول راه هستند ابهامات زیادی برای تجارت کردن با کشور چین وجود داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید : خرید کالا از چین

 

صادرات کالا به چین

واردات کالا از چین

تجارت با کشور چین برای ایران بسیار خوب است. با توجه به این که ایران مراودات صادرات و واردات زیادی با این کشور از زمان قدیم داشته است و به سبب وضعیت اقتصادی و تجاری حجم بالایی از واردات از کشور چین به ایران انجام می شود لذا می توان این گونه اذعان داشت که تجارت با چین برای افرادی که مبتدی در این زمینه هستند بسیار عالی است.

بر طبق یافته های استخراج شده در سال های اخیر یعنی از سال 98 به بعد می توان این گونه نتیجه گیری کرد که کشور چین توانسته به یک تجارت برتر در میان سایر کشورها با ایران بدل شود. بدین معنا که تا به حال بیشتر از دو میلیارد و سیصد میلیون دلار کالا از این کشور به ایران وارد شده است و با هزینه ای کمی بیش از این از ایران به کشور چین صادرات انجام گرفته است.

کشورهای امارات، ترکیه، آلمان و کره به ترتیب در رتبه های بعدی مبادلات با کشور ایران قرار دارند. در صادرات هم اخیرا پس از امارات و عراق دومین مقام به کشور چین تعلق دارد.

با توجه به آمارها می توان این گونه گفت که کشور چین در قیاس با سایر کشورها در وضعیت بهتری برای واردات کالا به کشور ایران است. حجم بالایی از تجارت و بادلات بین ایران و چین سبب شده است که بسیاری از تجار به فکر تجارت با این کشور بیفتند.

در نظر داشته باشید که واردات بسیاری از کالاها مانند منسوجات و موبایل امکانات خوبی را به بازرگانان در این خطه می دهد که بتوانند در این خصوص فعالیت های خود را بیشتر سازند. با وجود این بسیاری از مشکلات مانند ندانستن زبان چینی، آگاهی نداشتن از قوانین و مقررات، احتیاجات وارداتی و اشکالات دیگری در این خصوص می تواند سد راه بسیاری از تجار باشد تا آن جا که آن ها را با چالش های مختلف و متعدد رو به رو سازد.

لذا لازم است که پیش از کاری شناخت کافی و درست از بازارهای چینی به دست آورد و نیازهای بازار ایران را رصد کرد. سپس با تعیین استراتژی مناسب اقدام به کار تجارت و واردات در این عرصه با کشور چین نمود.

در نظر داشته باشید که توجه به این نکته که چه کالاهایی برای واردات یا صادرات پرطرفدار هستند بسیار مهم است. هر تاجر برای موفق شدن در امر تجارت باید این نکته مهم را مد نظر داشته باشد تا بتواند تجارت پرسود را برای خود مهیا سازد.

 

بیشتر بخوانید : مشاوره گمرک

 

واردات از چین به ایران

به علت این که کشور چین یکی از مهم ترین کشورها برای واردات است لذا قسمت بزرگی از اقلام وارداتی در ایران، چینی است. در نظر داشته باشید که در 10 سال اخیر واردات کالاها از چین رشد چشمگیری داشته است.

تحریم های کشورهای غربی بر ایران و پیروی نکردن از این تحریم ها از جانب چین سبب شده است تا حجم بالایی از واردات از این کشور به ایران انتقال بیابد. از سمت دیگر بسیاری از واردات چینی با نیازهای مشتریان ایرانی تطبیق هماهنگی زیادی دارد.

برای مثال خودروهایی که شاسی بلند هستند و یا گوشی های موبایل چینی نسبت به کالاهای اروپایی در ایران طرفداران زیادی دارند و حجم فروش این کالا ها بالا است.

بر طبق یافته ها در سال های 2017 و 2018 می بینیم که 25 درصد از احتیاجات وارداتی برای ایران از کشور چین انجام می گیرد.

 

صادرات کالا به چین

سرمایه لازم برای واردات کالا از چین

برای این که بدانید چه مقدار سرمایه برای واردات کالا از چین دارید باید به موارد و فاکتورهای زیادی توجه داشته باشید. مقدار و حجم کالاها در این مورد می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. همچنین نحوه انتقال و جا به جایی کالاها از کشور چین و یا هر کشور دیگری می تواند نقش مهمی در تعیین سرمایه داشته باشد. به همین دلیل نمی توان به طور مشخص گفت تا چه میزان سرمایه برای وارد کردن کالا از کشور چین نیاز است. اما نظر به این که کالاهای زیادی از کشور چین به ایران وارد می شود می توان به طور کلی گفت که میزان سرمایه را باید با توجه به نوع کالا در نظر گرفت.

 

بیشتر بخوانید : صادرات کالا به اروپا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا