خرید کالا از ترکیه

خرید کالا از ترکیه

واردات از ترکیه یکی از منابع بزرگ تجارت و واردات و صادرات کالا به ایران است. به طوری که در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر واردات از این کشور بوده ایم.

زیرا افزایش تحریم ها و فشار بر شرکت های بین المللی واردات از کشورهایی مانند آلمان، ژاپن و کره جنوبی را بسیار کاهش داده است. از این رو، ایجاد پل ارتباطی با ترکیه و تجارت با این کشور از نظر همجواری و همچنین بهره مندی از فناوری روز، باعث افزایش مبادلات و مبادلات تجاری با ترکیه شده است.

به طوری که محصولات و تولیدات ترکیه در سال های اخیر مورد استقبال ایرانی ها قرار گرفته و تجار ایرانی نیز علاقه زیادی به تجارت با این کشور دارند.

همچنین با توجه به افزایش نرخ دلار و همجواری با این کشور، هزینه های واردات و صادرات از جمله حمل و نقل به شدت کاهش می یابد و این خود دلیلی برای تشویق هر چه بیشتر تجار به مبادلات و تجارت با این کشور است.

 

بیشتر بخوانید : خرید کالا از چین

 

 

خرید کالا از ترکیه

نحوه واردات از ترکیه به ایران

ترکیه در اوایل دهه 2000 دچار فروپاشی و رکود اقتصادی شد که باعث مشکلات و نارضایتی مردم این کشور شد. اما در سال های اخیر و با رشد اقتصادی چشمگیر، ترکیه به یکی از قطب های اقتصادی تجارت ایرانی تبدیل شده است.

در حال حاضر محصولات ترکیه از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار هستند. نکته دیگر اینکه مرزهای مشترک با ترکیه دلیل محکمی برای مبادلات تجاری با این کشور است. به همین دلیل توافقات زیادی در بخش گمرکی بین دو کشور وجود دارد که شامل قوانین تسهیل واردات و صادرات، دفاتر تجاری مشترک و خدمات ارزی بین دو کشور می شود.

توافق دیگری که تبادلات بین ترکیه و ایران را آسان و راحت کرده است، عضویت مشترک دو کشور در کنوانسیون تایر است. بر این اساس یک سند گمرکی بین ایران و ترکیه از طرف کشور مبدا صادر می شود که حاوی مشخصات وسیله حمل و نقل و نوع کالا است و در آن قید شده است که وسیله نقلیه حامل محصولات و کالاهای ترکیه بدون ورود به کشور. بازرسی گمرک .

به دلیل این توافقات روزانه میلیون ها دلار کالا بین دو کشور ایران و ترکیه از طریق گمرک بازرگان و جلفا مبادله می شود که زمینه را برای سهولت هر چه بیشتر واردات از ترکیه فراهم می کند.

 

بهترین کالاهای وارداتی از ترکیه چه می باشند؟

با توجه به موارد ذکر شده بهترین محصولات را می توان محصولاتی دانست که در اسرع وقت از ترکیه وارد و در ایران به فروش می رسد. این نوع کالا سود بالایی برای واردکننده به همراه دارد.

انواع پوشاک مخصوصا جوراب و ساپورت از جمله کالاهای وارداتی از ترکیه است که در ایران با سرعت بالایی به فروش می رسد. همچنین واردات کالاهایی مانند لوازم برقی مانند ژنراتورهای قدرتمند و قطعات یدکی می تواند سود زیادی را برای تجار و واردکنندگان ایرانی به همراه داشته باشد.

از دیگر کالاهای سودآور وارداتی از ترکیه می توان به مواد اولیه نساجی و پلاستیک اشاره کرد. همچنین انواع لامپ ها و وسایل روشنایی از محصولاتی هستند که در ایران فروش بسیار خوبی دارند.

از سوی دیگر صادرات محصولاتی مانند خرما به ترکیه سود خوبی را برای تجار ایرانی فراهم کرده است. به طوری که صادرات خرما به ترکیه راه مناسبی برای ورود به بازارهای مهم اروپایی تلقی می شود.

همچنین بهترین کالاها برای سرمایه گذاری و واردات از ترکیه را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • خشکبار
  • گندم های دامی
  • موزهای سبز و یا خشک شده
  • تخته های فیبری
  • محصولات چوب
  • داروهای نایاب
  • زعفران
  • لوبیای سویا درشت و خرد شده
  • تجهیزات ساختمانی مانند کاشی، کابینت، سرامیک و….
  • بدلیجات و اکسسوری ها
  • آلومینوکلسیک
  • فسفات کلسیم

واردات این گونه کالاها برای بازرگانان ایرانی بسیار سودآور است زیرا به زودی به فروش می رسد و می توانند سرمایه گذاری کلانی برای واردات کالاهای بعدی از این کشور انجام دهند.

 

خرید کالا از ترکیه

مزایای واردات از ترکیه

ترکیه از نظر همسایگی هر ساله روابط تجاری زیادی با ایران دارد. همچنین روابط تجاری و مبادلات این کشور با ایران در حوزه های مختلف باعث شده تا بسیاری از تجار به دلیل روابط خوب دو کشور به فعالیت های تجاری در سطح بین المللی بپردازند و تجارت سودآوری نیز داشته باشند.

یکی دیگر از مزایای روابط تجاری با ترکیه تنوع و ارتباط با این کشور است. از آنجا که ترکیه به دریای مدیترانه و دریای سیاه متصل است، می توان از طریق بسیاری از مرزهای زمینی و دریایی با آن ارتباط برقرار کرد و به مرزهای اروپایی رسید. زیرا ترکیه از نظر جغرافیایی در میان کشورهای عراق، سوریه، بلغارستان، آذربایجان و یونان قرار دارد و راه های ارتباطی زیادی با کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی دارد.

از طرفی انتخاب نوع کالا برای واردات از ترکیه نیز نکته مهمی است که هر فردی که قصد تجارت و واردات کالا از ترکیه را دارد باید به آن توجه کند. بنابراین باید محصولاتی را انتخاب کنید که بیشترین فروش و تقاضا را در بازار ایران داشته باشند تا بتوانید سود بیشتری کسب کنید.

 

مرز عبوری کالاهایی که از ترکیه وارد ایران می شوند

ترکیه مرزهای زمینی زیادی با کشورهای دیگر دارد. این کشور از شمال به دریای سیاه و از غرب به دریای مدیترانه متصل است. بنابراین با توجه به راه های ارتباطی فراوان، کالاهای وارداتی از این کشور بدون هیچ مشکلی به ایران وارد می شود.

بیشتر کالاهایی که از ترکیه وارد ایران می شود در مرز بازرگان ترخیص می شود. این گمرک در منطقه آزاد ماکو واقع شده و شاهراه بین ترکیه و ایران است. عمده کالاهایی که از ترکیه از طریق گمرک بازرگان به ایران وارد می شود شامل پوشاک، طلا و انواع فلزات می باشد. آنها کاشی و سرامیک، فندق و میوه هستند.

همچنین محصولات کشاورزی ترکیه به دلیل رونق خوبی که در این صنعت دارد شامل سیب زمینی، بادام، گیلاس، لیمو، چای و کتان می باشد که از طریق زمینی از ترکیه به ایران وارد می شود.

 

بیشتر بخوانید : حق العملکار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا