ترخیص هوایی کالا

یکی از روش های انتقال کالا، انتقال به صورت هوایی است. برای آسان تر شدن روش انتقال کالا بسیاری از بازرگانان و تجار به این روش بسیار علاقه مند هستند. بنابراین در حوزه حمل و نقل هوایی، شاید اصطلاح ترخیص هوایی کالا را شنیده باشید. در واقع با توجه به کالایی که از این طریق حمل می شود، قوانینی وضع شده است. قوانین ترخیص کالا هوایی دارای پیچیدگی هایی است که باید برای آسان تر شدن این روند حتما از یک متخصص در این حوزه کمک بگیرید. زیرا در این زمینه نکات زیاد و تبصره های فراوانی وجود دارد. عدم اطلاعات کافی نسبت به هر کدام از آن ها، می تواند مشکلاتی را برای شما در رابطه با ترخیص هوایی کالا ایجاد بکند. به همین سبب شما باید در گام نخست با مفهوم و چیستی ترخیص کالا به شکل هوایی آشنا شوید. در گام های بعدی نیز لازم است تا نسبت به نکات و چگونگی انجام این کار شناخت بیشتری را کسب نمایید. در همین راستا برای شناخت بیشتر این موارد در ادامه با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید : حمل زمینی

حمل و نقل هوایی کالا چیست؟

با کمک وسیله نقلیه هوایی، می توانید انواع کالا ها را از مبدا مشخص به مقصد انتقال دهید. همان طور که می دانید این روش و انتقال کالا باید از طریق فرودگاه ها صورت بگیرد. ترخیص هوایی کالا یکی از روش های حمل و نقل است که با توجه به روش های زمینی و دریایی کمی هزینه بیشتری دارد. این روش برای حمل و نقل کالا های خاص انجام می گیرد. ترخیص هوایی کالا دارای امنیت بالایی است که هرگز به کالا ها آسیبی وارد نمی کند. سرعت این روش از حمل و نقل بسیار بالا است و روند کار صادرات را آسان تر می کند. هواپیما ترانزیت کالا را با سرعت بهتری نسبت به دیگر روش های حمل و نقل، انجام می دهد.

در این روش با دقت بالایی کالا را ترخیص می کنند و همین امر باعث می شود که از یک پشتیبانی بهتری برخوردار شوند. اگر می خواهید با این روش کار صادرات را انجام دهید، باید نکات مربوط به آن را شناخته و مطابق با آن ها عمل کنید. شما می توانید برای سریع تر کردن روند صادرات و واردات خود حتی در ترخیص هوایی کالا بندرعباس هم اقدام کنید. البته افزایش اطلاعات خود نسبت به این موضوع قبل از هرگونه اقدامی اجباری است. عدم توجه به آن می تواند به کار شما آسیب بزند.

ترخیص هوایی کالا در ایران به چه صورت است؟

در ایران ترخیص هوایی کالا با استفاده از هواپیما های کارگو است. که این هواپیما ها برای انتقال کالا های تجاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که برای ارسال هر نوع کالایی نمی توان از هواپیما های کارگو استفاده کرد. برای این کار باید ابعاد، وزن و ماهیت کالا را برای انتقال هوایی مورد بررسی قرار داد. برای فرستادن بار باید از گمرک مجوزی را تهیه کنید. این کار در مبدا اتفاق می افتد که بتوان راحت تر بار را به مقصد ارسال کرد.

عوامل مؤثر در ترخیص هوایی کالا

تا این بخش از مقاله تا حدودی با اهمیت ترخیص هوایی کالا آشنا شده اید. حالا شاید برای شما سوال باشد که ترخیص هوایی کالا به چه صورت است؟ در ادامه ابتدا درباره هزینه و سپس درباره روند ترخیص صحبت خواهیم کرد و نکات مرتبط با آن ها را بیان می کنیم. برای ترخیص هوایی کالا باید هزینه های مربوطه را در نظر بگیرید. میزان این هزینه ها به موارد مختلفی بستگی دارد. هر کدام از این موارد متناسب با نوع خود می توانند این هزینه را افزایش و کاهش بدهند. مهم عوامل موجود در این زمینه بدون شک وزن، ابعاد و نوع کالا می باشد. در ادامه با چگونگی ایفای نقش هر کدام بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • وزن و ابعاد

یکی از مهم ترین بخش هایی که می تواند بر تعیین هزینه ترخیص هوایی کالا تاثیرگذار باشد ابعاد و وزن کالا است. هرچه وزن کالا بیشتر باشد، هزینه آن هم بیشتر خواهد بود. علاوه بر وزن باید ابعاد کالا را مورد بررسی قرار دهید. با توجه به ابعادی که کالای شما دارد، هزینه کارگو هم بیشتر می شود.

  • نوع کالا

برای انتقال دادن هر کالا باید هزینه متفاوتی از کارگو را در نظر بگیریم. برخی کالا ها بسیار حساس هستند و یا نیاز به مراقبت دارند. این کالا ها دارای ارزش بیشتری بوده و بنابراین قیمت بیشتری هم دارند.

  • فاصله انتقال در ترخیص هوایی کالا

باید مبدا و مقصد را در انتقال هوایی کالا مدنظر قرار دهیم. به طور طبیعی هر چه این میزان فاصله بیشتر باشد، هزینه دریافتی در رابطه با ترخیص هوایی کالا نیز بیشتر خواهد شد.

عوامل مؤثر مربوط به ترخیص کالا به شرح زیر است:

  • بارنامه ترخیص کالا هوایی

بارنامه در واقع یک نمونه رسید مربوط به کالا است که در آن اطلاعاتی در رابطه با کالا و کسانی که بار را حمل می کنند، نگاشته شده است. بنابراین در بارنامه هوایی کالا اطلاعاتی درباره فرستنده، گیرنده، مشخصات مربوط به بار، پرواز و … را در آن درج می کنند.

  • مراحل دریافت بارنامه

اولین مرحله دریافت ترخیص کالا گرفتن بارنامه است. بعد از این که خرید انجام شد، باید تعیین شود هزینه بار بر عهده فروشنده است و یا خریدار. در نهایت کالا در مبدا بارگیری می شود و در نهایت ارسال می گردد. بعد از مرحله بارگیری کالا بارنامه صادر شده و مشخصاتی بر روی آن درج می شود.

ترخیص هوایی کالا برق چگونه انجام می گیرد؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی می دانیم امروزه صنعت برق بسیار رو به گسترش است و پیشرفت خیلی خوبی را داشته است. برای اینکه در این زمینه پیشرفت کنیم، واردات و ترخیص کالا هوایی برق برای ما دارای اهمیت است. چرا که نیاز کشور ما را تامین می کند. ترخیص هوایی کالا دارای پیچیدگی هایی است با توجه به این پیچیدگی ها سوالی که مطرح است، ترخیص کالا برعهده کیست؟ قطعا مراحلی باید در گمرک طی شود که از آن بی اطلاع هستیم و همچنین شرایط مربوط به بارنامه کردن و … را نمی دانیم، بنابراین نیاز است که از تخصص و دانش ترخیص کاران در این زمینه کمک بگیریم. ترخیص کالا هوایی برق، موارد بسیاری را در بر می گیرد که در هر صورت می تواند برای تامین نیاز ما بسیار کاربردی باشد.

ترخیص هوایی کالا

ترخیص کالا پس از گمرک چگونه انجام می گیرد؟

ترخیص کالا پس از گمرک زمانی که شما ترخیص هوایی کالا را انتخاب می کنید، دارای برخی مراحا متعدد است. توجه به این مراحل و شناخت ترتیب آن ها نقش زیادی در موفقیت شما خواهد داشت.

  • درخواست خرید کالا
  • پیداکردن فروشنده و یا منبع یاب
  • دریافت فاکتور
  • تامین وجه
  • درخواست ثبت نمایشی کالا
  • دریافت بیمه نامه حمل کالا
  • انجام امور بانکی
  • عقد قرار داد با شرکت بازرسی کالا
  • سفارش ساخت
  • ساخت و ارسال کالا
  • ارسال و تحویل کالا به انبار
  • بررسی اسناد حمل
  • تحویل کالا به گمرک
  • ترخیص کالا

تمامی این مراحل را می توانید در کسری از ثانیه با مشورت ترخیص کاران با تجربه انجام دهید.

حرف آخر

بنابراین زمانی که شما ترخیص هوایی کالا را برای دریافت محصولات خود از گمرک انتخاب می کنید، لازم است تا نسبت به آن برخی اطلاعات مفیدی را کسب نمایید. ایناطلاعات می تواند شما شناخت مراحل و نکات مرتبط با ترخیص کالا و یا حتی آشنایی با عوامل مؤثر بر هزینه ترخیص کالا به شکل هوایی باشد. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تمامی این نکات آشنا کرده و هر کدام را به خوبی بیان کنیم.

 

بیشتر بخوانید : حمل دریایی
اسکرول به بالا