ترخیص قطعات سرور

ترخیص قطعات سرور

امروزه یکی از کالاهایی که به صورت جدی وارد کشور می شود قطعات سرور است. پس از وارد شدن قطعات سرور به کشور، باید از گمرک ترخیص شوند. ترخیص قطعات سرور و واردات سوئیچ از گمرک یکی از مواردی است که اهمیت فوق العاده ای دارد. این فرآیند مراحل مختلفی دارد و برای انجام صحیح آن باید بر این مراحل تسلط داشت. البته می توانید اطلاعاتی در مورد قطعات سرور و نحوه تهیه آنها به دست آورید. علاوه بر این، نکاتی در مورد ترخیص این قطعات سرور وجود دارد. توجه به این نکات بسیار مهم است و می تواند سرعت پاکسازی را افزایش دهد. در همین راستا با توجه به این موضوع به بررسی مفهوم و مراحل ترخیص قطعات سرور می پردازیم و تمامی نکات مربوط به آن را به شما می گوییم.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص لپ تاپ

 

همه چیز درباره ترخیص قطعات سرور

ابتدا برای توضیح نحوه پاکسازی قطعات سرور به اهمیت و دلیل واردات این قطعه می پردازیم. در تمام نقاط کشور از شرکت ها، صنایع دولتی و خصوصی گرفته تا مراکز آموزشی نیاز به سرور دارند. در حوزه تجهیزات کامپیوتری، سرورها یکی از بخش هایی هستند که باید در کشور به شدت احساس شود. این قطعه مهم و پرکاربرد به دلیل پیچیدگی ها و محدودیت هایی که در زمینه تحریم های ایالات متحده آمریکا دارد، در ایران تولید نمی شود.

از این رو سازندگان اقدام به واردات سرور از کشورهای مذکور می نمایند. ترخیص کالا یکی از مهمترین کارهایی است که تولیدکنندگان پس از واردات قطعات مورد نیاز خود انجام می دهند. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه پاکسازی قطعات سرور صحبت کنیم، از علاقه مندان به این موضوع و یا افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند دعوت می کنیم تا انتها ما را همراهی کنند.

 

ترخیص قطعات سرور

مراحل ترخیص قطعات سرور از کمرگ

همانطور که در بالا اشاره کردیم، واردات هر نوع کالایی یک فعالیت اقتصادی محسوب می شود و هر تاجر یا تاجری برای موفقیت در تجارت خود باید با اصول واردات آشنایی کافی داشته باشد. زیرا هر نوع سهل انگاری و بی احتیاطی می تواند منجر به قاچاق کالا و عواقب بدی شود. در واقع مراحل ترخیص قطعات سرور از گمرک امری مهم در زمینه بین المللی است و تجار باید به خوبی با قوانین و مقررات آنها آشنا باشند. بنابراین دانستن مراحل ترخیص این قطعه باعث تسریع در جابجایی سرورها و بهتر شدن کارها می شود. در این قسمت از مقاله ما سعی کردیم مراحل مهم پاکسازی این قطعه مهم و پرکاربرد را به شما بگوییم که در زیر دسته بندی می شوند:

  • پروفرما و لیست بسته بندی قطعات سرور را دریافت کنید
  • اخذ مجوز سفارش از بازرگان
  • بیمه قطعات سرور و هماهنگی جهت بازرسی در محل مبدا و مقصد
  • تشکیل پرونده برای پرداخت ارز و حواله بانکی در مراحل خرید قطعات سرور
  • شناخت بهترین شرکت های بین المللی و ارتباط با آنها
  • اخذ مدارک مربوط به حمل و نقل قطعات سرور از شرکت های بین المللی
  • تکمیل مدارک و تشکیل پرونده در خصوص این قسمت ها
  • تنظیم پیش نویس بیانیه ها برای تسهیل واردات
  • بررسی توسط کارشناسان فنی در بخش گمرک و بازرگانی
  • تکمیل دور اظهارنامه واردات

 

نکات مهم در زمینه ترخیص قطعات سرور از گمرک

در فرآیند ترخیص قطعات سرور از گمرک، مراحل از پیش تعیین شده انجام می شود. اما باید قوانین و مقرراتی را که از قبل وجود دارد و در حال اجراست، بدانیم. در این زمینه مراحل ترخیص این قطعات باید طبق مراحل ذکر شده و ضوابط از پیش تعیین شده انجام شود. از نکات مهم و کلیدی در این زمینه داشتن مجوزهای لازم برای این کار خواهد بود. داشتن لایسنس برای قطعات مهم مانند سرور یک ضرورت است چرا که علاوه بر حمل این قطعات به یک سری لایسنس برای واردات سرور نیز نیاز داریم.

از جمله مجوزهایی که این قطعات با آن از گمرک ترخیص می شود، کارت حقوق کار و کارت بازرگانی است که از سوی سازمان گمرک صادر و در اختیار این افراد قرار می گیرد. این کارت ها نشان می دهد که مورد تایید سازمان های نظارتی در زمینه انتقال قطعات سرور بوده و قانونی بودن فعالیت های تجاری شما را ثابت می کند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد تعیین ارزش در ترخیص قطعات سرور است که با توجه به قیمت های مختلف تعیین شده توسط هر کشور متفاوت خواهد بود. یکی از مهم ترین عواملی که یک بازرگان باید به آن توجه کند و به آن عمل کند، تعیین ارزش کالای ترخیصی است.

 

آخرین مرحله از ترخیص قطعات سرور

مرحله نهایی ترخیص قطعات سرور کنترل گمرک و صدور دستور ترخیص است که در دو قسمت انجام می شود. دانستن و تسلط در انجام این قطعات می تواند به شما کمک کند تا فرآیند ترخیص قطعات سرور را به خوبی به پایان برسانید. در ادامه به این دو قسمت مهم اشاره می کنیم.

 

پرداخت و صدور سند ترخیص این قطعات

پس از بررسی مدارک ارسالی مربوط به قطعات سرور توسط کارشناسان گمرک و تایید آنها، شماره ارزیابی توسط آنها ثبت و سند ترخیص قطعات صادر می شود.

 

بارگیری و خروج قطعات از گمرک

پس از دریافت سند ترخیص قطعات سرور، فرد باید به صندوق صدور مجوز مراجعه و مجوز صادرات کالا را دریافت کند و سپس مدارک را به انباردار تحویل داده و قطعات را بارگیری و از گمرک خارج شود.

 

ترخیص قطعات سرور

کلام پایانی

با توجه به نیاز شدید به قطعات سرور در کشور، تولیدکنندگان اقدام به واردات این قطعه کرده اند و یکی از اقدامات مهم در این امر، ترخیص قطعات سرور به بهترین شکل ممکن می باشد. برای اینکه بتوانید این فرآیند را به درستی انجام دهید، لازم است با مفهوم و نحوه انجام آن آشنا شوید. دانستن مراحل و نکات مهم در مورد این فرآیند نیز تاثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به آن خواهد داشت. در ضمن اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید بهتر است از افراد و گروه های قابل اعتماد کمک بگیرید. زیرا هر اشتباهی در انجام این فرآیند می تواند باعث کندی آن یا ایجاد مشکل شود.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص گوشی موبایل و تبلت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا