ترخیص قطعات صنعتی

ترخیص قطعات صنعتی

اگر از یک کارگزار گمرکی استفاده می­کنید، باید یک وکالت نامه امضا کنید تا آن­ها از طرف شما به عنوان واردکننده کار کنند. برای ورودهای رسمی و همه واردات کانتینری اقیانوسی، واردکنندگان ملزم به صدور اوراق ضمانت در برابر عوارض بدهی هستند.

ترخیص قطعات صنعتی از گمرک شامل فرم­ها و مدارک دیگری خواهد بود. درواقع، طیف گسترده و متنوعی از مدارک موردنیاز برای تهیه هنگام واردات وجود دارد که ارزش آن را دارد که کمی وقت بگذارید تا نیازهای خود را بیابید و سؤالاتی را که ممکن است دارید از فورواردر یا کارگزار گمرک خود بپرسید. اگر می­خواهید با شرایط ترخیص قطعات صنعتی از گمرک آشنا شوید و آن را بدانید تا انتهای این مقاله ما را دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص دستگاه ها و ماشین آلات

ترخیص قطعات صنعتی

شرایط ترخیص قطعات صنعتی از گمرک چگونه است؟

طبقه بندی گمرکی

مهم است که کدهای HS خود را بدانید تا مطمئن شوید که کالاهایی را با طبقه بندی مناسب وارد می­کنید. به عنوان مثال، اگر نوع جدیدی از کالا است، ممکن است لازم باشد برای یافتن نام مناسب کمی تحقیق کنید.

اگر کالاهای خود را اشتباه طبقه بندی کنید، CBP می­تواند عوارض تنبیهی اعمال کند، بنابراین اگر در مورد کدهای HS که برای کالاهایی که وارد می­کنید مطمئن نیستید، یک کارگزار گمرکی را حفظ کنید.

کارگزاران گمرک می­توانند به شما کمک کنند قبل از وارد کردن کالاهای شما به ایران چگونه طبقه بندی می­شوند و مطمئن شوید که آن­ها به‌درستی در اسناد طبقه بندی شده­اند تا از جریمه­های گران‌قیمت و تأخیر جلوگیری کنید.

حقوق مالکیت معنوی

اگر کالاهای صنعتی وارد می‌کنید که دارای آرم یا علائم تجاری هستند، باید اسناد مجوز تجاری را ارائه دهید که نشان دهد عرضه‌کننده شما می‌تواند به طور قانونی از آن آرم‌ها و علائم تجاری استفاده کند.

اگر کالاهای شما به دلیل نقض IP مجاز به ورود به ایران نباشد، یا توقیف و از بین می‌رود یا از شما خواسته می‌شود که کالا را برگردانید. شما تمام هزینه‌های بازگشت یا تخریب را متقبل خواهید شد و عدم رعایت آن جریمه سنگینی خواهد داشت.

رعایت برچسب و بسته‌بندی
  • اطمینان حاصل کنید که کالاها دارای برچسب واضح و انگلیسی هستند.
  • ممکن است از شما خواسته شود که برچسب خاصی را بر اساس نوع کالا درج کنید، برای مثال محصولات مرتبط با PPE یا محصولات صنعتی نیاز به برچسب خاصی دارند. سایر محصولات به دستورالعمل­های واضح برای استفاده، اطلاعات مجوز یا بهترین بر اساس تاریخ نیاز دارند.
بسته‌بندی

بیشتر محموله­های کارتن بر روی پالت­ها در مبدأ ساخته می­شوند.

  • هنگام واردات به ایران، ارزان‌تر است که محموله‌های خود را در مبدأ پالت کنید.
  • حمل‌ونقل پالت شده آسان­تر است زیرا حمل کارتن­های شل می­تواند منجر به گم شدن یا آسیب به محصولات شود.
  • نوع پالتی که استفاده می­کنید برای ترخیص قطعات صنعتی از گمرک مهم است، بنابراین قبل از اینکه محصولات خود را پالت کنید مطمئن شوید که درست انجام شده است. ایران اجازه می­دهد تا پالت­های چوبی پلاستیکی یا حرارتی و دارای گواهینامه ISPM-15 زیرا قارچ موجود در چوب می­تواند صنعت جنگلداری ایران را تحت تأثیر قرار دهد.
نگهداری سوابق

برای نگهداری چه مدارکی نیاز دارید؟ همه آن­ها برای حداقل 5 سال اغلب لازم است برای مدت طولانی‌تری نگه داشته شود. عدم ارائه اسناد در مورد واردات ممکن است مشمول جریمه، عوارض و جریمه شود، بنابراین سوابق خود را در پرونده و سازمان‌دهی شده نگه دارید.

تخلفات گمرکی، جریمه‌ها و هزینه­ ها در ترخیص قطعات صنعتی

هزینه عدم انطباق بسته به شدت افزایش می­یابد. از سهل انگاری تا سهل انگاری فاحش تا کلاه‌برداری عمدی بستگی به این دارد که آیا قطعات صنعتی مشمول وظایف هستند یا خیر. گذشته از جریمه­های آشکار، عدم رعایت هزینه­های اضافی نیز وجود دارد:

  • تأخیر و هزینه­های ذخیره‌سازی
  • عدم ارائه محصولات خود به بازار
  • جریمه ­های اضافی
  • هزینه بازگرداندن یا از بین بردن کالا

ترخیص قطعات صنعتی

چه زمانی می­توان مدارک گمرکی را برای ترخیص قطعات صنعتی بایگانی کرد؟

ورود گمرک شما می­تواند قبل از ورود محموله ثبت شود، بنابراین هدف شما باید ترخیص قطعات صنعتی از گمرک قبل از رسیدن کالا باشد. به این ترتیب محموله شما می­تواند مدت کوتاهی پس از رسیدن به بندر یا فرودگاه در راه باشد.

ازنظر فنی، به محض آماده شدن مدارک، می‌توانید در گمرک ثبت‌نام کنید؛ اما به عنوان مثال، در ایالات متحده، CBP آن را تا 5 روز قبل از ورود برای محموله ­های اقیانوسی و برای محموله­ های هوایی تا زمانی که هواپیما چرخ­ها را بالا نبرد و مستقیماً در مسیر ایالات متحده است، پردازش نمی­کند.

نتیجه

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص قطعات هیدرولیک و پنوماتیک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا