ترخیص فریم عینک

ترخیص فریم عینک

در نظر داشته باشید که برای فراهم کردن عینک و متعلقات مربوط به آن مانند فریم در داخل ایران تولید نداریم و همه عینک هایی که در داخل کشور به مصرف می رسد وارداتی هستند. اما 70 درصد آن ها به صورت غیرقانونی و بدون آن که مالیاتی پرداخت شود به کشور وارد می شود. هر سال تقریبا 30 میلیارد تومان جهت واردات فریم، شیشه های پلاستیکی برای عینک ها، وارد شدن انواع عینک ها از ایران خارج می شود.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص دوربین عکاسی

 

ترخیص فریم عینک

کشورهای صادرکننده عینک و متعلقات آن کدام ها هستند؟

کره، آلمان، تایوان، چین، ایتالیا، ایرلند، جمهوری چک، قبرس، هنگ کنگ، لبنان و ترکیه

البته توجه داشته باشید که بیشتر از 60 درصد از حجم واردات عینک و لوازم متعلق به آن به کشور چین مربوط می شود.

فریم عینک یکی از متعلقات مربوط به عینک است که از کالاهای وارداتی به شمار می آید. عدسی های عینک بر روی فریم قرار می گیرند. در نظر داشته باشید که فریم های مختلف دارای انواه گوناگونی از جمله پلاستیکی، چوبی و فلزی می باشند.

 

تجارت فریم عینک

وارد کردن کالا به معنی خرید کالا از کشور خارجی به داخل است. فریم عینک از جمله کالاهایی است که بازرگانی آن در ایران انجام می شود. این کالا از کشورهای زیادی به ایران وارد می شود. واردات محصولات در ایران به گرفتن کارت بازرگانی توسط تجار نیازمند است. در صورت نبود کارت بازرگانی فرد دچار ضرر و زیان خواهد شد.

ترخیص فریم های عینک در موارد زیر انجام می گیرد:

  • ترخیص کردن فریم فلزی
  • ترخیص کردن فریم چوبی
  • ترخیص کردن فریم پلاستیکی
  • ترخیص کردن فریم عینک طبی
  • ترخیص کردن فریم عینک دودی

 

ترخیص فریم عینک

استانداردهای ایمنی جهانی برای عینک ها که لازم است بازرگانان بدانند

بازارهای جهانی قوانین زیادی را برای سالم بودن عینک ها از هر جهت برای جلوگیری از صدمه به چشمان فرد در نظر گرفته است. مثلا در کشورهای اروپایی عینک نباید شامل مواد مخصوص مثل سرب، جیوه، کادمیوم و دیگر مواد مضر باشد. در این کشورها با یستی به واردکنندگان اثبات شود که عینک ها شکننده نیستند. امکان دارد که شرایط بیشتری برای عینک برای کودکان در نظر گرفته شود.

عینک ها دارای عملکردهای زیادی هستند که هر یک الزامات مخصوص به خود را دارا هستند. ولی همه عینک ها اعم از عینک های طبی یا مد روز و یا عینک های آفتابی باید به مصرف کننده این اطممینان را بدهند که ایمنی کامل را دارا هستند و به خوبی می توانند از چشم ها در برابر آسیب های احتمالی جلوگیری کنند. به علاوه لازم است که همه عینک ها راحتی بالایی داشته باشند و در مقابل انواع آسیب ها و صدمات بتوانند مقاومت بالایی را از خود نشان بدهند.

عینک ها می توانند الزامات مخصوصی  برای کاربری داشته باشند. برای مثال عینک های آفتابی بایستی به اندازه کافی در مقابل اشعه های زیان بار از چشمان محافظت نمایند. لذا لازم است که قبل از خرید به صورت عمده برای عینک و دیگر لوازم جانبی مثل فریم ها این اطمینان را حاصل کرد که آیا استانداردهای ایمنی را در نظر گرفته اند یا خیر.

برای مثال فریم عینک ها بایستی به لحاظ استاندارد جهانی طوری ساخته شود که از دور تا دور بتواند اطراف چشمان را پوشش بدهد. عینک های دارای دسته عریض مناسب هستند.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص عدسی و فریم عینک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا