ترخیص بک لایت

ترخیص بک لایت

ترخیص بک لایت موضوعی است که در طول این مقاله قرار است به آن بپردازیم. به طور کلی اگر بخواهیم در مورد ترخیص بک لایت‌ها اطلاعات کاملی را به دست‌آوریم، لازم است تا ابتدا در مورد خود محصول و سپس در خصوص اینکه برای ترخیص آن چه مواردی را لازم است رعایت کنید، مطالبی را بدانیم. سعی کنید تا این موارد و مطالب را به درستی مورد توجه قرار دهید. زیرا در این صورت است که می‌توانید با خیال آسوده‌تری در این زمینه مشغول به فعالیت شوید.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص انواع ال ای دی

ترخیص بک لایت

بک لایت چیست؟

پیش از اطلاع از موضوع ترخیص بک لایت باید بدانید که این کالا چیست و معمولاً در چه مواردی می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد؟ در حقیقت بک لایت یا همان منبع نور پشتی، اصلی‌ترین قطعه‌ای است که در نمایشگر‌ها و به خصوص در تلویزیون‌ها وجود دارد. زمانی که در تلویزیون‌ها تصویری را مشاهده می‌کنید، این تصاویر نیاز به یک منبع نوری دارند که بتوانند به شما نمایش داده شوند. به همین سبب است که بک لایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترخیص بک لایت به چه صورت است؟

اگر قرار باشد تا ترخیص بک لایت‌ها را انجام دهید، چه مواردی را باید رعایت کنید؟ به طور کلی این قطعات معمولاً جزء محصولات و اقلام خارجی هستند که وارد کشور شده و سپس برای تعمیرات و یا مونتاژ تلویزیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما قواعد و قوانینی که برای ترخیص کردن این کالا‌ها از گمرک وجود دارد شامل چه مواردی می‌شود؟ در ادامه در خصوص این موضوع توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد.

مراحل ترخیص بک لایت

برای شناخت هرچه بهتر قوانینی که در خصوص ترخیص بک لایت از گمرک وجود دارد، لازم است در مورد مراحل این کار اطلاعات دقیقی داشته باشید. مسلماً با داشتن اطلاعات کامل در این زمینه می‌توانید در مورد دیگر بخش‌های این موضوع نیز اطلاعات کسب کنید.

  • اخذ قبض

اولین مرحله در خصوص اخذ قبض است. این قبض مربوط به انباری می‌شود که بک لایت‌ها در آن نگهداری می‌شوند. البته باید بدانید که قبض مربوطه در حقیقت از شرکت حمل و نقل دریافت می‌گردد.

  • ثبت کردن اطلاعات

مرحله بعدی مربوط به ثبت کردن اطلاعات می‌شود. ثبت کردن اطلاعات به درج اطلاعات مربوط به کالا در سامانه تجارت گفته می‌شود. برای این کار می‌توانید اطلاعات خودتان را از طریق سیستم EPL وارد سامانه تجارت کنید.

گام بعدی مربوط به گرفتن اظهارنامه واردات یا صادرات می‌شود که با نام کوتاژ نیز آن را می‌شناسند. در این اظهارنامه مسیر کالای مورد نظر نیز کاملاً مشخص می‌شود.

  • ارائه پرینت اظهارنامه

مورد بعدی در خصوص ارائه دادن پرینت مربوط به اظهار نامه به اداره گمرک می‌شود. در این پرینت اطلاعات مربوط به کالا و صاحب آن به طور کامل درج شده است.

  • دریافت مجوزها

در این مرحله لازم است تا مجوز‌های مربوط به واردات کالا و همچنین مجوز‌های مربوط به ترخیص بک لایت را از مراجع قانونی مربوطه دریافت نمایید.

  • دریافت مجوز خروج کالا

مورد بعدی در خصوص دریافت مجوز‌هایی است که قرار است توسط آن‌ها کالا‌ها را از انبار خارج کنند. پس از آن که تمامی مراحل ترخیص کالا و تشریفات گمرکی انجام شد، می‌توانید این نوع از مجوز را نیز دریافت کنید.

در گام بعدی باید ترخیص کار کالا‌ها به انباری که بک لایت‌ها در آن نگهداری می‌شوند مراجعه کرده و سپس کالا‌های مورد نظر را از انبار دریافت کند. همچنین در این مرحله تعداد کالا‌ها و سالم بودن آن‌ها نیز بررسی می‌شود.

  • خروج کالا از گمرک

در این مرحله کالا‌های مورد نظر ما از گمرک خارج می‌شوند. البته در صورتی که تمامی مراحل قبلی را به درستی طی کرده باشید، متوجه خواهید شد که این مرحله به سادگی قابل انجام است و نیازی نیست تا نگران این مرحله باشید.

 

ترخیص بک لایت

کلام پایانی

مواردی که در خصوص ترخیص بک لایت عنوان شدند، همگی مواردی هستند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند و کاری کنند که بتوانید کالای مورد نظر خودتان را به راحتی از گمرک ترخیص نمایید. فراموش نکنید که اگر قصد دارید تا مراحل ترخیص کالای شما هرچه سریعتر و بهتر انجام شود، لازم است تا مراحلی که بیان شد را به ترتیب و به طور کامل و درست اجرا کنید.

 

بیشتر بخوانید : ترخیص قطعات سرور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا